UMIN試験ID | UMIN000058394 |
---|---|
受付番号 | R000066761 |
科学的試験名 | 非認知能力の育成を目指したバランスのよい献立作成の授業の効果検証 |
一般公開日(本登録希望日) | 2025/07/09 |
最終更新日 | 2025/07/11 18:53:10 |
日本語
非認知能力の育成を目指したバランスのよい献立作成の授業の効果検証
英語
Evaluating the Impact of a Lesson on Planning Balanced Meals to Foster Non-Cognitive Skills
日本語
非認知能力の育成を目指したバランスのよい献立作成の授業の効果検証
英語
Evaluating the Impact of a Lesson on Planning Balanced Meals to Foster Non-Cognitive Skills
日本語
非認知能力の育成を目指したバランスのよい献立作成の授業の効果検証
英語
Evaluating the Impact of a Lesson on Planning Balanced Meals to Foster Non-Cognitive Skills
日本語
非認知能力の育成を目指したバランスのよい献立作成の授業の効果検証
英語
Evaluating the Impact of a Lesson on Planning Balanced Meals to Foster Non-Cognitive Skills
日本/Japan |
日本語
健常児
英語
Healthy Children
小児/Child |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
非認知能力の育成を目指したバランスのよい献立作成の授業の効果を検証することを目的とする。
英語
This study aims to evaluate the impact of a lesson on planning balanced meals to foster non-cognitive skills.
有効性/Efficacy
日本語
英語
日本語
介入前、介入後、4か月後に、「非認知能力の測定」
英語
Non-cognitive skills measured pre-intervention, post-intervention, and at four-month follow-up.
日本語
介入前、介入後、4か月後に、「非認知能力と関連のある食習慣及び生活習慣、献立作成に関する項目の測定」
英語
Assessment of eating and lifestyle habits associated with non-cognitive skills, and meal planning-related items at pre-intervention, post-intervention, and four-month follow-up.
介入/Interventional
単群/Single arm
非ランダム化/Non-randomized
オープン/Open -no one is blinded
無対照/Uncontrolled
1
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
行動・習慣/Behavior,custom |
日本語
家庭科「バランスのよい献立を考えよう」6時間
英語
Home Economics "Let's Plan a Well-Balanced Menu" 6 hours
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
11 | 歳/years-old | 以上/<= |
12 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
1.戸田市立第二小学校に在籍している
2.保護者の研究同意が得られている
3.実施する調査の全てに参加している
英語
1.Is enrolled at Toda Municipal Daini Elementary School
2.Parental consent for participation in the study has been obtained
3.Has participated in all parts of the conducted survey
日本語
1.不登校等,欠席が続いている児童
2.健康上の理由で調査への参加が難しい児童生徒
3.調査参加に必要な日本語能力が不十分な人
英語
1. The students who are continuously absent from school due to school refusal etc.
2.The students who are difficult to participate the survey due to health reasons
3.Those who do not have sufficient ability in Japanese to participate in this survey
160
日本語
名 | 明美 |
ミドルネーム | |
姓 | 中西 |
英語
名 | Akemi |
ミドルネーム | |
姓 | Nakanishi |
日本語
女子栄養大学
英語
Kagawa Nutrition University
日本語
栄養学部
英語
Undergraduate School of Nutrition Sciences
350-0288
日本語
埼玉県坂戸市千代田3-9-21
英語
3-9-21 Chiyoda Sakado Saitama 350-0288 Japan
049-282-3573
nakanisi@eiyo.ac.jp
日本語
名 | 明美 |
ミドルネーム | |
姓 | 中西 |
英語
名 | Akemi |
ミドルネーム | |
姓 | Nakanishi |
日本語
女子栄養大学
英語
Kagawa Nutrition University
日本語
栄養学部
英語
Undergraduate School of Nutrition Sciences
350-0288
日本語
埼玉県坂戸市千代田3-9-21
英語
3-9-21 Chiyoda Sakado Saitama 350-0288 Japan
049-282-3573
nakanisi@eiyo.ac.jp
日本語
女子栄養大学
英語
Kagawa Nutrition University
日本語
女子栄養大学
日本語
栄養学部
日本語
英語
日本語
女子栄養大学
英語
Kagawa Nutrition University
日本語
女子栄養大学
日本語
栄養学部
その他/Other
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
女子栄養大学研究倫理審査委員会
英語
Kagawa Nutrition University Research Review Committee
日本語
埼玉県坂戸市千代田3-9-21
英語
049-289-6041
049-289-6041
kenshien@eiyo.ac.jp
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2025 | 年 | 07 | 月 | 09 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
開始前/Preinitiation
2025 | 年 | 07 | 月 | 07 | 日 |
2025 | 年 | 06 | 月 | 17 | 日 |
2025 | 年 | 07 | 月 | 11 | 日 |
2026 | 年 | 03 | 月 | 31 | 日 |
日本語
英語
2025 | 年 | 07 | 月 | 07 | 日 |
2025 | 年 | 07 | 月 | 11 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr/ctr_view.cgi?recptno=R000066761
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000066761