| UMIN試験ID | UMIN000059959 |
|---|---|
| 受付番号 | R000068583 |
| 科学的試験名 | メタバースとAIを用いた小児看護に関するコミュニケーション教材の開発と評価 |
| 一般公開日(本登録希望日) | 2025/12/03 |
| 最終更新日 | 2025/12/03 17:52:35 |
日本語
メタバースとAIを用いた小児看護に関するコミュニケーション教材の開発と評価
英語
Development and Evaluation of Communication Materials for Pediatric Nursing Using the Metaverse and AI
日本語
メタバースとAIを用いた小児看護に関するコミュニケーション教材の開発と評価
英語
Development and Evaluation of Communication Materials for Pediatric Nursing Using the Metaverse and AI
日本語
メタバースとAIを用いた小児看護に関するコミュニケーション教材の開発と評価
英語
Development and Evaluation of Communication Materials for Pediatric Nursing Using the Metaverse and AI
日本語
メタバースとAIを用いた小児看護に関するコミュニケーション教材の開発と評価
英語
Development and Evaluation of Communication Materials for Pediatric Nursing Using the Metaverse and AI
| 日本/Japan |
日本語
健康な看護師および学生
英語
Healthy Nurse and student
| 看護学/Nursing |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
本研究の目的は、メタバースとAIを用いた小児看護におけるコミュニケーション教材(仮名:“しゃべれるん”)を開発し、評価することである。“しゃべれるん”の開発により、小児看護に不慣れな看護学生及び看護師のコミュニケーション能力の向上に役立ち、学習者の自信に繋げることができる。
英語
The purpose of this study is to develop and evaluate a communication teaching tool for pediatric nursing using the metaverse and AI (tentative name: Shabererun). The development of Shabererun will help improve the communication skills of nursing students and nurses unfamiliar with pediatric nursing, thereby boosting learners' confidence.
その他/Others
日本語
本研究の目的は、メタバースとAIを用いた小児看護におけるコミュニケーション教材(仮名:“しゃべれるん”)を開発し、評価することである。“しゃべれるん”の開発により、小児看護に不慣れな看護学生及び看護師のコミュニケーション能力の向上に役立ち、学習者の自信に繋げることができる。
英語
The purpose of this study is to develop and evaluate a communication teaching tool for pediatric nursing using the metaverse and AI (tentative name: Shabererun). The development of Shabererun will help improve the communication skills of nursing students and nurses unfamiliar with pediatric nursing, thereby boosting learners' confidence.
日本語
小児看護技術の到達度
学習における学生の満足度と自信
看護学生の段階別コミュニケーション能力評価尺度
看護師における患者とのコミュニケーション能力測定尺度
英語
the achievement of the pediatric nursing skills
the satisfaction and self- confidence in the learning and the exercise
the gradual scale for the skill of nursing student's communication
The Patients-Nurse Communication Skills scale
日本語
英語
観察/Observational
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
| 21 | 歳/years-old | 以上/<= |
| 60 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
日本語の読み書きと会話が可能な者
英語
Individuals capable of reading, writing, and conversing in Japanese
日本語
本研究に同意が得られない者
英語
Individuals who did not consent to this study
276
日本語
| 名 | 由紀 |
| ミドルネーム | |
| 姓 | 前田 |
英語
| 名 | Yuki |
| ミドルネーム | |
| 姓 | Maeda |
日本語
岐阜大学
英語
Gifu University
日本語
医学部看護学科
英語
School of Nursing, Faculty of Medicine
5020071
日本語
岐阜県岐阜市柳戸1-1
英語
1-1, Yanagido, Gifu-shi, Gifu-ken, 501-1193, Japan
0582933250
maeda.yuki.y0@f.gifu-u.ac.jp
日本語
| 名 | 由紀 |
| ミドルネーム | |
| 姓 | 前田 |
英語
| 名 | Yuki |
| ミドルネーム | |
| 姓 | Maeda |
日本語
岐阜大学
英語
Gifu University
日本語
医学部看護学科
英語
School of Nursing, Faculty of Medicine
5020071
日本語
岐阜県岐阜市柳戸1-1
英語
1-1, Yanagido, Gifu-shi, Gifu-ken, 501-1193, Japan
0582933250
maeda.yuki.y0@f.gifu-u.ac.jp
日本語
岐阜大学
英語
Gifu University
日本語
岐阜大学
日本語
日本語
英語
日本語
岐阜大学
英語
Gifu University
日本語
岐阜大学
日本語
その他/Other
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
岐阜大学
英語
Gifu University
日本語
岐阜市柳戸1-1
英語
1-1, Yanagido, Gifu-shi, Gifu-ken, 501-1193, Japan
0582933250
maeda.yuki.y0@f.gifu-u.ac.jp
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
岐阜県
| 2025 | 年 | 12 | 月 | 03 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
限定募集中/Enrolling by invitation
| 2025 | 年 | 12 | 月 | 03 | 日 |
| 2025 | 年 | 06 | 月 | 04 | 日 |
| 2025 | 年 | 12 | 月 | 03 | 日 |
| 2031 | 年 | 03 | 月 | 31 | 日 |
日本語
AI教材を使用後にアンケート調査を実施する。
英語
Conduct a survey after using AI teaching materials.
| 2025 | 年 | 12 | 月 | 03 | 日 |
| 2025 | 年 | 12 | 月 | 03 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000068583
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000068583