UMIN試験ID | UMIN000059495 |
---|---|
受付番号 | R000068052 |
科学的試験名 | 新生児蘇生アルゴリズムの理解のための教育プログラムの効果 |
一般公開日(本登録希望日) | 2025/10/22 |
最終更新日 | 2025/10/21 21:21:24 |
日本語
新生児蘇生アルゴリズムの理解のための教育プログラムの効果
英語
Effectiveness of Educational Programs in Enhancing Understanding of Neonatal Resuscitation Algorithms
日本語
新生児蘇生アルゴリズムの理解のための教育プログラムの効果
英語
Effectiveness of Educational Programs in Enhancing Understanding of Neonatal Resuscitation Algorithms
日本語
新生児蘇生アルゴリズムの理解のための教育プログラムの効果
英語
Effectiveness of Educational Programs in Enhancing Understanding of Neonatal Resuscitation Algorithms
日本語
新生児蘇生アルゴリズムの理解のための教育プログラムの効果
英語
Effectiveness of Educational Programs in Enhancing Understanding of Neonatal Resuscitation Algorithms
日本/Japan |
日本語
看護師
英語
Nurse
看護学/Nursing |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
新生児蘇生アルゴリズムの理解に関する観察学習の効果を明らかにする
英語
To Clarify the Effect of Observational Learning on Understanding Neonatal Resuscitation Algorithms
有効性/Efficacy
日本語
英語
日本語
チェックシートでの状態評価項目・実施した蘇生処置の正答率
英語
Accuracy Rates of Patient Assessment Items and Performed Resuscitation Procedures on the Checklist
日本語
・学習回数
・動画視聴・分娩立ち会い見学でのチェックシートの記録結果から正解・不正解項目の抽出
・デブリーフィングによる一致・不一致内容についての抽出
英語
Number of Learning Sessions
Extraction of Correct and Incorrect Items from Checklist Records Based on Video Viewing and Delivery Observation
Extraction of Consistencies and Inconsistencies Identified During Debriefing Sessions
介入/Interventional
単群/Single arm
非ランダム化/Non-randomized
オープン/Open -no one is blinded
無対照/Uncontrolled
1
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
その他/Other |
日本語
人形を使用した自主製作動画を,対象者が視聴する。対象者はチェックシートに沿って,動画内で実施していた評価項目と処置を記録する。NCPRインストラクターとデブリーフィングを行う。全問正解に至るまで繰り返し実施する。
実際の分娩に立ち会い,蘇生の見学を行う。対象者はチェックシートに沿って,評価項目と実施した処置を記録する。蘇生担当者であるNCPRインストラクター医師とデブリーフィングを行う。期間中繰り返し分娩に立ち会い,評価項目と処置の記録を実施する。
英語
Participants watch a self-produced video using a manikin. While viewing, they record the assessment items and procedures performed in the video using a checklist. Afterward, they conduct a debriefing session with an NCPR instructor.
Participants attend actual deliveries and observe neonatal resuscitations. Following a checklist, they record the assessment items and procedures performed. A debriefing session is conducted with the NCPR-certified physician who performed the resuscitation. During the study period, participants repeatedly attend deliveries and continue recording assessment items and procedures.
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
22 | 歳/years-old | 以上/<= |
適用なし/Not applicable |
男女両方/Male and Female
日本語
新生児蘇生法専門・インストラクターコース認定者
英語
Certified NCPR Specialist
Certified NCPR Instructor
日本語
参加の拒否を申し出た者
英語
Individuals who declined to participate
20
日本語
名 | 千恵 |
ミドルネーム | |
姓 | 倉方 |
英語
名 | Chie |
ミドルネーム | |
姓 | Kurakata |
日本語
日本大学医学部附属板橋病院
英語
Nihon University Itabashi Hospital
日本語
看護部
英語
Nursing Department
1738610
日本語
東京都板橋区大谷口上町30番1号
英語
30-1, Otayaguchi Kamicho, Itabashi-ku, Tokyo, Japan
0339728111
kurakata.chie@nihon-u.ac.jp
日本語
名 | 千恵 |
ミドルネーム | |
姓 | 倉方 |
英語
名 | Chie |
ミドルネーム | |
姓 | Kurakata |
日本語
日本大学医学部附属板橋病院
英語
Nihon University Itabashi Hospital
日本語
看護部
英語
Nursing Department
1738610
日本語
東京都板橋区大谷口上町30番1号
英語
30-1, Otayaguchi Kamicho, Itabashi-ku, Tokyo, Japan
0339728111
kurakata.chie@nihon-u.ac.jp
日本語
その他
英語
Nihon University Itabashi Hospital
日本語
日本大学医学部附属板橋病院
日本語
日本語
英語
日本語
無し
英語
None
日本語
なし
日本語
その他/Other
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
日本大学医学部附属板橋病院臨床研究倫理審査委員会
英語
Clinical Research Ethics Review Committee, Nihon University Itabashi Hospital,
日本語
東京都板橋区大谷口上町30番1号
英語
30-1, Otayaguchi Kamicho, Itabashi-ku, Tokyo, Japan
0339728111
kurakata.chie@nihon-u.ac.jp
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2025 | 年 | 10 | 月 | 22 | 日 |
未公表/Unpublished
18
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
参加者募集終了‐試験継続中/No longer recruiting
2025 | 年 | 08 | 月 | 29 | 日 |
2025 | 年 | 08 | 月 | 29 | 日 |
2025 | 年 | 10 | 月 | 21 | 日 |
2026 | 年 | 11 | 月 | 30 | 日 |
日本語
英語
2025 | 年 | 10 | 月 | 21 | 日 |
2025 | 年 | 10 | 月 | 21 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000068052
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000068052