UMIN試験ID | UMIN000059311 |
---|---|
受付番号 | R000067836 |
科学的試験名 | 大学生におけるCradle Coachを使った抱っこ練習の効果 |
一般公開日(本登録希望日) | 2025/10/10 |
最終更新日 | 2025/10/07 07:02:39 |
日本語
大学生におけるCradle Coachを使った抱っこ練習の効果
英語
The Effect of Cradle Coach on Baby-holding Practice Among University Students
日本語
大学生におけるCradle Coachを使った抱っこ練習の効果
英語
The Effect of Cradle Coach on Baby-holding Practice Among University Students
日本語
大学生におけるCradle Coachを使った抱っこ練習の効果
英語
The Effect of Cradle Coach on Baby-Carrying Practice Among University Students
日本語
大学生におけるCradle Coachを使った抱っこ練習の効果
英語
The Effect of Cradle Coach on Baby-Carrying Practice Among University Students
日本/Japan |
日本語
健康な人
英語
healthy person
看護学/Nursing |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
大学生に対して、Cradle Coach暫定版を使った抱き方のトレーニングを施し、トレーニングの実施前後で、自己効力感と養護性の向上が認められるかどうかを検討する。
英語
We will conduct training on cradling techniques using the Cradle Coach with university students and examine whether improvements in self-efficacy and nurturingness are observed before and after the training.
有効性/Efficacy
日本語
英語
日本語
トレーニング前後の乳幼児の接触経験14項目、養護性25項目、自己効力感16項目、STAI20項目、抱っこに関する不安の自由記述1項目
英語
Test the following items before and after training: 14 items on infants' contact experiences, 25 items on nurturing care, 16 items on self-efficacy, 20 items on STAI, 1 open-ended item on anxiety related to holding.
日本語
英語
介入/Interventional
単群/Single arm
非ランダム化/Non-randomized
オープン/Open -no one is blinded
無対照/Uncontrolled
1
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
その他/Other |
日本語
第1段階:4つの場面(新生児の抱き方・泣きのあやし)の抱き方の練習
第2段階:2つの場面にインターラクティブ行動(顔をみる・力を抜く・笑う・話しかける・たたく・なだめ言葉・揺らす)
英語
Step 1: Practice holding techniques in four scenarios (holding a newborn, soothing crying)
Step 2: Interactive actions in two scenarios (looking at the face, relaxing, smiling, talking, patting, soothing words, rocking)
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
18 | 歳/years-old | より上/< |
25 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
群馬大学医学部保健学科2年生
日本の大学に在籍している看護学生及び一般学生
英語
Gunma University School of Medicine, Department of Health Sciences, 2nd Year Student
Nursing students and general students enrolled in Japanese universities
日本語
日本語による会話ができない方
すでにお子さんがいらっしゃる方
英語
cannot converse in Japanese
already have children
40
日本語
名 | 陽子 |
ミドルネーム | |
姓 | 新井 |
英語
名 | YOKO |
ミドルネーム | |
姓 | ARAI |
日本語
群馬大学
英語
Gunma University
日本語
大学院保健学研究科
英語
Graduate School of Health Sciences
371-8514
日本語
群馬県前橋市昭和町3-39-22
英語
3-39-22 Showa-machi, Maebashi, Gunma
027-220-8914
yk-arai@gunma-u.ac.jp
日本語
名 | 陽子 |
ミドルネーム | |
姓 | 新井 |
英語
名 | YOKO |
ミドルネーム | |
姓 | ARAI |
日本語
群馬大学
英語
Gunma University
日本語
大学院保健学研究科
英語
Graduate School of Health Sciences
371-8514
日本語
群馬県前橋市昭和町3-39-22
英語
3-39-22 Showa-machi, Maebashi, Gunma
027-220-8914
yk-arai@gunma-u.ac.jp
日本語
群馬大学
英語
Gunma University
日本語
日本語
日本語
英語
日本語
群馬大学
英語
Gunma University
日本語
日本語
その他/Other
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
群馬大学 人を対象とする医学系研究倫理審査委員会
英語
Gunma University Medical Research Ethics Review Board for Human Subjects
日本語
群馬県前橋市昭和町3-39-15
英語
3- 3-39-15 Showa-machi, Maebashi, Gunma
027-220-8740
hitotaisho-ciru@ml.gunma-u.ac.jp
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2025 | 年 | 10 | 月 | 10 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
開始前/Preinitiation
2025 | 年 | 10 | 月 | 06 | 日 |
2025 | 年 | 10 | 月 | 06 | 日 |
2025 | 年 | 10 | 月 | 10 | 日 |
2026 | 年 | 03 | 月 | 31 | 日 |
日本語
英語
2025 | 年 | 10 | 月 | 07 | 日 |
2025 | 年 | 10 | 月 | 07 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000067836
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000067836