UMIN試験ID | UMIN000058115 |
---|---|
受付番号 | R000066421 |
科学的試験名 | 模擬患者の参画動機・課題・看護教育の効果に関するスコーピングレビュー |
一般公開日(本登録希望日) | 2025/06/08 |
最終更新日 | 2025/06/07 21:26:13 |
日本語
模擬患者の参画動機・課題・看護教育の効果に関するスコーピングレビュー
英語
"Simulated Patients' Motivations, Challenges, and Educational Impacts in Nursing Education: A Scoping Review"
日本語
模擬患者の参画動機・課題・看護教育の効果に関するスコーピングレビュー
英語
"Simulated Patients' Motivations, Challenges, and Educational Impacts in Nursing Education: A Scoping Review"
日本語
模擬患者の参画動機・課題・看護教育の効果に関するスコーピングレビュー
英語
"Simulated Patients' Motivations, Challenges, and Educational Impacts in Nursing Education: A Scoping Review"
日本語
模擬患者の参画動機・課題・看護教育の効果に関するスコーピングレビュー
英語
"Simulated Patients' Motivations, Challenges, and Educational Impacts in Nursing Education: A Scoping Review"
日本/Japan |
日本語
該当なし(教育研究)
英語
Not applicable (educational research)
看護学/Nursing |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
本研究の目的は、看護教育における模擬患者(Simulated Patients: SP)の活動に関する既存文献を体系的に整理し、参画動機・活動上の課題・看護教育の効果に関する知見を明らかにすることである。
英語
The purpose of this study is to systematically review existing literature on the activities of Simulated Patients (SPs) in nursing education, with the aim of identifying their motivations for participation, the challenges they face, and the educational impacts of their involvement.
その他/Others
日本語
模擬患者(Simulated Patients: SP)が看護教育において、これまでどのような参画動機をもち、どのような課題に直面してきたのか、さらに、SPの活動が看護教育に与える教育的効果についての知見を明らかにすることを目的とする。
英語
This review aims to clarify the motivations that Simulated Patients (SPs) have had for participating in nursing education, the challenges they have encountered in their activities, and the educational impacts of their involvement on nursing education.
探索的/Exploratory
説明的/Explanatory
該当せず/Not applicable
日本語
模擬患者の参画動機・課題・看護分野における教育効果
英語
Simulated Patients' Motivations, Challenges, and Educational Impacts in Nursing
日本語
英語
その他・メタアナリシス等/Others,meta-analysis etc
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
適用なし/Not applicable |
適用なし/Not applicable |
男女両方/Male and Female
日本語
(1)医療系教育現場において活動する模擬患者の参画動機・活動上の課題に関する研究
(2)模擬患者による看護分野における教育的効果に関する研究
(3)日本語あるいは英語で公開された研究
英語
(1) Studies that explore motivations for participation and challenges faced by Simulated Patients (SPs) in healthcare education settings
(2) Studies that examine the educational impacts of Simulated Patients in the field of nursing
(3) Studies published in Japanese or English
日本語
(1)模擬患者自身が感じている参画動機や困難について言及していない研究
(2)裁判、演劇訓練、マーケティング調査など、医療教育以外の文脈で模擬患者を活用している研究
(3)学会抄録、書籍の章、ポスター発表の御名ド、査読付き論文としての内容が確認できないもの
(4)事例研究、ディスカッション論文、症例報告、解説、社説、専門家の意見
英語
(1)Studies that do not address motivations or challenges as perceived by Simulated Patients themselves.
(2)Studies in which Simulated Patients are used in non-healthcare contexts, such as legal training, theater education, or market research.
(3)Conference abstracts, book chapters, poster presentations, and other publications for which the content cannot be verified as a peer-reviewed article.
(4)Case studies, discussion papers, case reports, commentary articles, editorials, or expert opinions.
日本語
名 | 真帆 |
ミドルネーム | |
姓 | 鎌田 |
英語
名 | Maho |
ミドルネーム | |
姓 | Kamada |
日本語
上智大学
英語
Sophia University
日本語
総合人間科学研究科看護学専攻修士課程
英語
Graduate School of Human Sciences Master's Program in Nursing
120-8554
日本語
東京都千代田区紀尾井町7-1
英語
7-1 Kioi-cho, Chiyoda-ku, Tokyo
03-3238-3111
maho-kamada@eagle.sophia.ac.jp
日本語
名 | 真帆 |
ミドルネーム | |
姓 | 鎌田 |
英語
名 | Maho |
ミドルネーム | |
姓 | Kamada |
日本語
上智大学
英語
Sophia University
日本語
総合人間科学研究科看護学専攻修士課程
英語
Graduate School of Human Sciences Master's Program in Nursing
120-8554
日本語
東京都千代田区紀尾井町7-1
英語
7-1 Kioi-cho, Chiyoda-ku, Tokyo
03-3238-3111
maho-kamada@eagle.sophia.ac.jp
日本語
上智大学
英語
Sophia University
日本語
日本語
日本語
英語
日本語
上智大学
英語
Sophia University
日本語
日本語
自己調達/Self funding
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
上智大学
英語
Sophia University
日本語
東京都千代田区紀尾井町7-1
英語
7-1 Kioi-cho, Chiyoda-ku, Tokyo
03-3238-3111
maho-kamada@eagle.sophia.ac.jp
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2025 | 年 | 06 | 月 | 08 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
一般募集中/Open public recruiting
2025 | 年 | 05 | 月 | 28 | 日 |
2025 | 年 | 05 | 月 | 28 | 日 |
2025 | 年 | 05 | 月 | 28 | 日 |
2025 | 年 | 12 | 月 | 31 | 日 |
日本語
本研究は、以下のデータベース、検索式を用いて実施し、二人の独立した研究者によるスクリーニング、データ抽出を行う。必要に応じて第三者の研究者にスーパーバイズを受ける。
なお、本研究の研究対象は既存の先行研究であるため、倫理審査委員会の承認は必要としない研究である。研究倫理を踏まえ、適切な方法で文献を収集・分析する。
【データベース】
PubMed, CINAHL, Cochran library,
【検索式】
(simulated patient OR standardized patient OR SP) AND (medical education)
【データ抽出】
著者、タイトル、発行年、発行地域、目的、方法、対象者、主要な結果
英語
This study will be conducted using the following databases and search strategy. Screening and data extraction will be performed independently by two researchers, with supervision by a third researcher if necessary.
As this study is based solely on existing literature, it does not require approval from an institutional review board. All literature will be collected and analyzed appropriately in accordance with research ethics.
Databases:
PubMed, CINAHL, Cochrane Library
Search Strategy:
(simulated patient OR standardized patient OR SP) AND (medical education)
Data Extraction Items:
Author(s), title, year of publication, region of publication, objective, methodology, participants, and main findings.
2025 | 年 | 06 | 月 | 07 | 日 |
2025 | 年 | 06 | 月 | 07 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000066421
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000066421