UMIN試験ID | UMIN000057523 |
---|---|
受付番号 | R000065714 |
科学的試験名 | |
一般公開日(本登録希望日) | 2025/04/04 |
最終更新日 | 2025/04/04 20:10:24 |
日本語
英語
Effect of Counselling Intervention on Perception of School Stress among Special and Vocational and Technical Educators
日本語
英語
Counselling Intervention on Perception of School Stress
日本語
英語
Effect of Counselling Intervention on Perception of School Stress among Special and Vocational and Technical Educators
日本語
英語
Counselling Intervention on Perception of School Stress
アフリカ/Africa |
日本語
英語
Stress
成人/Adult |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
英語
This study sought the understanding and perception of special educators and the possible impact of counselling intervention in decreasing school stress built up as a result of huge workloads, psychological pressures, and physical demands in schoolwork.
有効性/Efficacy
日本語
英語
検証的/Confirmatory
その他/Others
該当せず/Not applicable
日本語
英語
Teachers' Job Stress Scale
日本語
英語
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
ランダム化/Randomized
集団/Cluster
二重盲検/Double blind -all involved are blinded
実薬・標準治療対照/Active
はい/YES
はい/YES
施設を考慮していない/Institution is not considered as adjustment factor.
はい/YES
封筒法/Numbered container method
2
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
その他/Other |
日本語
英語
The treatment group received a cognitive-behavioral counseling program aimed at reducing work stress among teachers in secondary schools
日本語
英語
The control group members were exposed to normal conventional teaching by a school counsellor. The participants in the control group were given a placebo, and they were assigned to receive normal counseling that was not based on cognitive behavior therapy.
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
18 | 歳/years-old | より上/< |
65 | 歳/years-old | 未満/> |
男女両方/Male and Female
日本語
英語
The eligibility for inclusion includes
1. being a permanent staff,
2. scoring above the threshold in the dependent measure,
3. readiness to participate in the intervention,
4. being a teacher in southeast Nigeria,
5. teaching in technical and special schools, and
6. teaching a large class of students.
日本語
英語
Exclusion conditions were the following:
1. participating in ongoing treatment by a psychologist,
2. receiving pharmacological treatment,
3. refusing consent, and
4. teaching in non-conventional secondary schools.
95
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | Hyginus |
ミドルネーム | Osita |
姓 | Omeje |
日本語
英語
University of Nigeria
日本語
英語
University
410001
日本語
英語
University of Nigeria
+2347066725165
Hyginus.omeje@unn.edu.ng
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | Moses |
ミドルネーム | Onyemaechi |
姓 | Ede |
日本語
英語
University of Nigeria
日本語
英語
University
410001
日本語
英語
University of Nigeria
+2347066725165
https://www.unn.edu.ng/
onyemaechi.moses@gmail.com
日本語
その他
英語
University of Nigeria
日本語
日本語
日本語
英語
日本語
その他
英語
University of Nigeria
日本語
日本語
自己調達/Self funding
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
University of Nigeria
日本語
英語
Room 23 Fafunwa Building, Educational Foundations, Faculty of Education, University of Nigeria
+2347066725165
onyemaechi.moses@gmail.com
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2025 | 年 | 04 | 月 | 04 | 日 |
No URL
未公表/Unpublished
No URL
95
日本語
英語
The findings showed a significant decrease in negative perception of work-related stress by special educators and were due to exposure to counselling intervention. Therefore, counselling intervention decreases the stress of special and vocational-technical educators.
2025 | 年 | 04 | 月 | 04 | 日 |
日本語
英語
日本語
英語
High level work stress
日本語
英語
No
日本語
英語
No adverse effect
日本語
英語
Stress scale
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2023 | 年 | 03 | 月 | 06 | 日 |
2023 | 年 | 05 | 月 | 04 | 日 |
2023 | 年 | 07 | 月 | 02 | 日 |
2023 | 年 | 12 | 月 | 21 | 日 |
2024 | 年 | 02 | 月 | 12 | 日 |
2024 | 年 | 04 | 月 | 17 | 日 |
2024 | 年 | 05 | 月 | 24 | 日 |
日本語
英語
2025 | 年 | 04 | 月 | 04 | 日 |
2025 | 年 | 04 | 月 | 04 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000065714
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000065714