UMIN-CTR 臨床試験登録情報の閲覧

UMIN試験ID UMIN000057523
受付番号 R000065714
科学的試験名
一般公開日(本登録希望日) 2025/04/04
最終更新日 2025/04/04 20:10:24

※ 本ページ収載の情報は、臨床試験に関する情報公開を目的として、UMINが開設しているUMIN臨床試験登録システムに提供された臨床試験情報です。
※ 特定の医薬品や治療法等については、医療関係者や一般の方に向けて広告することは目的としていません。


基本情報/Basic information

一般向け試験名/Public title

日本語


英語
Effect of Counselling Intervention on Perception of School Stress among Special and Vocational and Technical Educators

一般向け試験名略称/Acronym

日本語


英語
Counselling Intervention on Perception of School Stress

科学的試験名/Scientific Title

日本語


英語
Effect of Counselling Intervention on Perception of School Stress among Special and Vocational and Technical Educators

科学的試験名略称/Scientific Title:Acronym

日本語


英語
Counselling Intervention on Perception of School Stress

試験実施地域/Region

アフリカ/Africa


対象疾患/Condition

対象疾患名/Condition

日本語


英語
Stress

疾患区分1/Classification by specialty

成人/Adult

疾患区分2/Classification by malignancy

悪性腫瘍以外/Others

ゲノム情報の取扱い/Genomic information

いいえ/NO


目的/Objectives

目的1/Narrative objectives1

日本語


英語
This study sought the understanding and perception of special educators and the possible impact of counselling intervention in decreasing school stress built up as a result of huge workloads, psychological pressures, and physical demands in schoolwork.

目的2/Basic objectives2

有効性/Efficacy

目的2 -その他詳細/Basic objectives -Others

日本語


英語

試験の性質1/Trial characteristics_1

検証的/Confirmatory

試験の性質2/Trial characteristics_2

その他/Others

試験のフェーズ/Developmental phase

該当せず/Not applicable


評価/Assessment

主要アウトカム評価項目/Primary outcomes

日本語


英語
Teachers' Job Stress Scale

副次アウトカム評価項目/Key secondary outcomes

日本語


英語


基本事項/Base

試験の種類/Study type

介入/Interventional


試験デザイン/Study design

基本デザイン/Basic design

並行群間比較/Parallel

ランダム化/Randomization

ランダム化/Randomized

ランダム化の単位/Randomization unit

集団/Cluster

ブラインド化/Blinding

二重盲検/Double blind -all involved are blinded

コントロール/Control

実薬・標準治療対照/Active

層別化/Stratification

はい/YES

動的割付/Dynamic allocation

はい/YES

試験実施施設の考慮/Institution consideration

施設を考慮していない/Institution is not considered as adjustment factor.

ブロック化/Blocking

はい/YES

割付コードを知る方法/Concealment

封筒法/Numbered container method


介入/Intervention

群数/No. of arms

2

介入の目的/Purpose of intervention

教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training

介入の種類/Type of intervention

その他/Other

介入1/Interventions/Control_1

日本語


英語
The treatment group received a cognitive-behavioral counseling program aimed at reducing work stress among teachers in secondary schools

介入2/Interventions/Control_2

日本語


英語
The control group members were exposed to normal conventional teaching by a school counsellor. The participants in the control group were given a placebo, and they were assigned to receive normal counseling that was not based on cognitive behavior therapy.

介入3/Interventions/Control_3

日本語


英語

介入4/Interventions/Control_4

日本語


英語

介入5/Interventions/Control_5

日本語


英語

介入6/Interventions/Control_6

日本語


英語

介入7/Interventions/Control_7

日本語


英語

介入8/Interventions/Control_8

日本語


英語

介入9/Interventions/Control_9

日本語


英語

介入10/Interventions/Control_10

日本語


英語


適格性/Eligibility

年齢(下限)/Age-lower limit

18 歳/years-old より上/<

年齢(上限)/Age-upper limit

65 歳/years-old 未満/>

性別/Gender

男女両方/Male and Female

選択基準/Key inclusion criteria

日本語


英語
The eligibility for inclusion includes
1. being a permanent staff,
2. scoring above the threshold in the dependent measure,
3. readiness to participate in the intervention,
4. being a teacher in southeast Nigeria,
5. teaching in technical and special schools, and
6. teaching a large class of students.

除外基準/Key exclusion criteria

日本語


英語
Exclusion conditions were the following:
1. participating in ongoing treatment by a psychologist,
2. receiving pharmacological treatment,
3. refusing consent, and
4. teaching in non-conventional secondary schools.

目標参加者数/Target sample size

95


責任研究者/Research contact person

責任研究者/Name of lead principal investigator

日本語

ミドルネーム


英語
Hyginus
ミドルネーム Osita
Omeje

所属組織/Organization

日本語


英語
University of Nigeria

所属部署/Division name

日本語


英語
University

郵便番号/Zip code

410001

住所/Address

日本語


英語
University of Nigeria

電話/TEL

+2347066725165

Email/Email

Hyginus.omeje@unn.edu.ng


試験問い合わせ窓口/Public contact

試験問い合わせ窓口担当者/Name of contact person

日本語

ミドルネーム


英語
Moses
ミドルネーム Onyemaechi
Ede

組織名/Organization

日本語


英語
University of Nigeria

部署名/Division name

日本語


英語
University

郵便番号/Zip code

410001

住所/Address

日本語


英語
University of Nigeria

電話/TEL

+2347066725165

試験のホームページURL/Homepage URL

https://www.unn.edu.ng/

Email/Email

onyemaechi.moses@gmail.com


実施責任個人または組織/Sponsor or person

機関名/Institute

日本語
その他


英語
University of Nigeria

機関名/Institute
(機関選択不可の場合)

日本語


部署名/Department

日本語


個人名/Personal name

日本語


英語


研究費提供組織/Funding Source

機関名/Organization

日本語
その他


英語
University of Nigeria

機関名/Organization
(機関選択不可の場合)

日本語


組織名/Division

日本語


組織の区分/Category of Funding Organization

自己調達/Self funding

研究費拠出国/Nationality of Funding Organization

日本語


英語


その他の関連組織/Other related organizations

共同実施組織/Co-sponsor

日本語


英語

その他の研究費提供組織/Name of secondary funder(s)

日本語


英語


IRB等連絡先(公開)/IRB Contact (For public release)

組織名/Organization

日本語


英語
University of Nigeria

住所/Address

日本語


英語
Room 23 Fafunwa Building, Educational Foundations, Faculty of Education, University of Nigeria

電話/Tel

+2347066725165

Email/Email

onyemaechi.moses@gmail.com


他機関から発行された試験ID/Secondary IDs

他機関から発行された試験ID/Secondary IDs

いいえ/NO

試験ID1/Study ID_1


ID発行機関1/Org. issuing International ID_1

日本語


英語

試験ID2/Study ID_2


ID発行機関2/Org. issuing International ID_2

日本語


英語

治験届/IND to MHLW



試験実施施設/Institutions

試験実施施設名称/Institutions



その他の管理情報/Other administrative information

一般公開日(本登録希望日)/Date of disclosure of the study information

2025 04 04


関連情報/Related information

プロトコル掲載URL/URL releasing protocol

No URL

試験結果の公開状況/Publication of results

未公表/Unpublished


結果/Result

結果掲載URL/URL related to results and publications

No URL

組み入れ参加者数/Number of participants that the trial has enrolled

95

主な結果/Results

日本語


英語
The findings showed a significant decrease in negative perception of work-related stress by special educators and were due to exposure to counselling intervention. Therefore, counselling intervention decreases the stress of special and vocational-technical educators.

主な結果入力日/Results date posted

2025 04 04

結果掲載遅延/Results Delayed


結果遅延理由/Results Delay Reason

日本語


英語

最初の試験結果の出版日/Date of the first journal publication of results


参加者背景/Baseline Characteristics

日本語


英語
High level work stress

参加者の流れ/Participant flow

日本語


英語
No

有害事象/Adverse events

日本語


英語
No adverse effect

評価項目/Outcome measures

日本語


英語
Stress scale

個別症例データ共有計画/Plan to share IPD

日本語


英語

個別症例データ共有計画の詳細/IPD sharing Plan description

日本語


英語


試験進捗状況/Progress

試験進捗状況/Recruitment status

試験終了/Completed

プロトコル確定日/Date of protocol fixation

2023 03 06

倫理委員会による承認日/Date of IRB

2023 05 04

登録・組入れ開始(予定)日/Anticipated trial start date

2023 07 02

フォロー終了(予定)日/Last follow-up date

2023 12 21

入力終了(予定)日/Date of closure to data entry

2024 02 12

データ固定(予定)日/Date trial data considered complete

2024 04 17

解析終了(予定)日/Date analysis concluded

2024 05 24


その他/Other

その他関連情報/Other related information

日本語


英語


管理情報/Management information

登録日時/Registered date

2025 04 04

最終更新日/Last modified on

2025 04 04



閲覧ページへのリンク/Link to view the page

日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000065714


英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000065714