UMIN試験ID | UMIN000057020 |
---|---|
受付番号 | R000065167 |
科学的試験名 | |
一般公開日(本登録希望日) | 2025/02/13 |
最終更新日 | 2025/02/13 20:12:01 |
日本語
英語
Assessing the impact of Psychoeducational Intervention on administrative value and resilience among public and private school Administrators
日本語
英語
Psychoeducational Intervention on administrative value and resilience
日本語
英語
Assessing the impact of Psychoeducational Intervention on administrative value and resilience among public and private schools
日本語
英語
Psychoeducational Intervention on administrative value and resilience
アフリカ/Africa |
日本語
英語
Administrative value and resilience
成人/Adult |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
英語
To investigate the impact of rational emotive education on administrative value and resilience among public and private administrators in schools
有効性/Efficacy
日本語
英語
検証的/Confirmatory
その他/Others
該当せず/Not applicable
日本語
英語
Value Scale and resilience scale
日本語
英語
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
ランダム化/Randomized
集団/Cluster
二重盲検/Double blind -all involved are blinded
無治療対照/No treatment
はい/YES
はい/YES
施設を考慮していない/Institution is not considered as adjustment factor.
はい/YES
封筒法/Numbered container method
2
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
その他/Other |
日本語
英語
The intervention lasted for 12 weeks with each session lasting for one hour. The intervention was delivered by therapists.
日本語
英語
The control group did not receive intervention at the very point those in the intervention group did.
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
36 | 歳/years-old | より上/< |
65 | 歳/years-old | 未満/> |
男女両方/Male and Female
日本語
英語
Being in an administrative capacity
Being identified by the dependent measures at baseline evaluation
Must be permanent staff of the government-owned school
Administrative staff of private schools
Must fill out a consent form showing readiness to participate
日本語
英語
More than two administrators per school were not permitted to participate
Being actively involved in other psychological intervention
Being involved in other pharmaceutical treatment
Being under suspension due to administrative and leadership malpractice
Residing outside the study location
91
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | Vera |
ミドルネーム | Nneka |
姓 | Ogakwu |
日本語
英語
University of Nigeria
日本語
英語
University
410001
日本語
英語
Room 23 Fafunwa Building, Educational Foundations, Faculty of Education, University of Nigeria
+2348063822146
onyemaechi.moses@gmail.com
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | Moses |
ミドルネーム | Onyemaechi |
姓 | Ede |
日本語
英語
University of Nigeria
日本語
英語
University
410001
日本語
英語
University of Nigeria
+2347066725165
https://www.unn.edu.ng/
onyemaechi.moses@gmail.com
日本語
その他
英語
University of Nigeria
日本語
日本語
日本語
英語
Moses Ede
日本語
その他
英語
None
日本語
日本語
その他/Other
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
University of Nigeria
日本語
英語
University of Nigeria
+2347066725165
onyemaechi.moses@gmail.com
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2025 | 年 | 02 | 月 | 13 | 日 |
未公表/Unpublished
91
日本語
英語
REBT improves administrative value and resilience among private and public school administrators
2025 | 年 | 02 | 月 | 13 | 日 |
日本語
英語
日本語
英語
Poor value of administrative practice and low resilience
日本語
英語
日本語
英語
No adverse events
日本語
英語
Administrative value and resilience scales
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2024 | 年 | 05 | 月 | 13 | 日 |
2024 | 年 | 05 | 月 | 24 | 日 |
2024 | 年 | 06 | 月 | 21 | 日 |
2024 | 年 | 11 | 月 | 21 | 日 |
2024 | 年 | 12 | 月 | 23 | 日 |
2024 | 年 | 12 | 月 | 23 | 日 |
2025 | 年 | 01 | 月 | 31 | 日 |
日本語
英語
2025 | 年 | 02 | 月 | 13 | 日 |
2025 | 年 | 02 | 月 | 13 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000065167
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000065167