UMIN試験ID | UMIN000056998 |
---|---|
受付番号 | R000065141 |
科学的試験名 | 看護学生の自己調整学習と協働学習中の社会的相互作用の解明 -共調整学習(CoRL)および社会的に共有された調整学習(SSRL)の視点を用いた分析- |
一般公開日(本登録希望日) | 2025/02/19 |
最終更新日 | 2025/02/11 18:03:54 |
日本語
看護学生の自己調整学習と協働学習中の社会的相互作用の解明
英語
Elucidating social interactions during self-regulated learning and collaborative learning of nursing students
日本語
看護学生の自己調整学習と協働学習中の社会的相互作用の解明
英語
Elucidating social interactions during self-regulated learning and collaborative learning of nursing students
日本語
看護学生の自己調整学習と協働学習中の社会的相互作用の解明
-共調整学習(CoRL)および社会的に共有された調整学習(SSRL)の視点を用いた分析-
英語
Elucidating social interactions during self-regulated learning and collaborative learning of nursing students: Analysis using co-regulation of learning (CoRL) and socially shared regulation of learning (SSRL) perspectives
日本語
看護学生の自己調整学習と協働学習中の社会的相互作用の解明
英語
Elucidating social interactions during self-regulated learning and collaborative learning of nursing students
日本/Japan |
日本語
該当せず
英語
Not applicable
看護学/Nursing |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
本研究は、協働学習において発現する共調整学習(CoRL)および社会的に共有された調整学習(SSRL)と看護学生の自己調整学習との関連を明らかにすることを目的とする
英語
The purpose of this study is to clarify the relationship between self-regulated learning in nursing students and co-regulated learning (CoRL) or socially shared regulated learning (SSRL), both occur in collaborative learning.
その他/Others
日本語
実態調査
英語
Survey
日本語
自己調整学習方略尺度
英語
Self-Regulated Learning Strategies Scale
日本語
自己効力感尺度
内発的価値尺度
エンゲージメント尺度
協働学習の成果の得点化
英語
Self-efficacy scale
intrinsic value scale
Engagement scale
Scoring of collaborative learning outcomes
観察/Observational
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
18 | 歳/years-old | 以上/<= |
適用なし/Not applicable |
男女両方/Male and Female
日本語
1と2に該当する看護系大学1年から4年生
1. 2時間半の対面での協働学習に参加可能な学生
2. 同学年の3~4名からなるグループ単位で参加可能な学生
英語
First- to fourth-year nursing students at universities that fall under 1 and 2
1.Students who can participate in 2.5 hours of face-to-face collaborative learning
2.Students who can participate in groups of 3 to 4 students of the same year
日本語
グループ人数が2名以下の応募となる場合
英語
If the number of people in the group is 2 or less
30
日本語
名 | 裕美 |
ミドルネーム | |
姓 | 岩屋 |
英語
名 | Hiromi |
ミドルネーム | |
姓 | Iwaya |
日本語
川崎市立看護大学
英語
Kawasaki City College of Nursing
日本語
看護学部
英語
Faculty of Nursing
212-0054
日本語
神奈川県川崎市幸区小倉4丁目30番1号
英語
4-30-1 Ogura, Saiwai-ku, Kawasaki-city, Kanagawa
044-587-3500
iwaya-h@kawasaki-cn.ac.jp
日本語
名 | 裕美 |
ミドルネーム | |
姓 | 岩屋 |
英語
名 | Hiromi |
ミドルネーム | |
姓 | Iwaya |
日本語
川崎市立看護大学
英語
Kawasaki City College of Nursing
日本語
看護学部
英語
Faculty of Nursing
2120054
日本語
神奈川県川崎市幸区小倉4丁目30番1号
英語
4-30-1 Ogura, Saiwai-ku, Kawasaki-city, Kanagawa
044-587-3500
iwaya-h@kawasaki-cn.ac.jp
日本語
川崎市立看護大学
英語
Kawasaki City College of Nursing
日本語
日本語
日本語
英語
日本語
文部科学省
英語
Japan Society for the Promotion of Science
日本語
日本学術振興会
日本語
日本の官庁/Japanese Governmental office
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
川崎市立看護大学研究倫理委員会
英語
Research Ethics Committee, Kawasaki City College of Nursing.
日本語
神奈川県川崎市幸区小倉4丁目30番1号
英語
4-30-1 Ogura, Saiwai-ku, Kawasaki-city, Kanagawa
044-587-3500
ethics@kawasaki-cn.ac.jp
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2025 | 年 | 02 | 月 | 19 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
開始前/Preinitiation
2024 | 年 | 08 | 月 | 30 | 日 |
2025 | 年 | 04 | 月 | 01 | 日 |
2027 | 年 | 03 | 月 | 31 | 日 |
日本語
協働学習の実施時間は約70分間とし、調査内容は協働学習の前後のアンケート、協働学習後のインタビューとする。
協働学習はビデオ撮影し、発話内容はコーディングスキームを使用して頻度を定量化し、協働学習後の主要アウトカムとの関係を検討する。
英語
Collaborative learning will last for 70 minutes, and the survey content will consist of a questionnaire before and after the collaborative learning session, and an interview after the collaborative learning session.
Collaborative learning is videotaped, and the frequency of verbal content is quantified using a coding scheme to examine its relationship with the main outcomes after collaborative learning.
2025 | 年 | 02 | 月 | 11 | 日 |
2025 | 年 | 02 | 月 | 11 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000065141
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000065141