UMIN試験ID | UMIN000056539 |
---|---|
受付番号 | R000064595 |
科学的試験名 | シミュレーション教育における看護学教員ためのALACTモデルを用いたデブリーフィング自己省察方法の検証-混合研究法による |
一般公開日(本登録希望日) | 2024/12/23 |
最終更新日 | 2024/12/23 14:59:03 |
日本語
シミュレーション教育における看護学教員ためのALACTモデルを用いたデブリーフィング自己省察方法の検証-混合研究法による
英語
Validation of a Debriefing Self-Reflection Method Using the ALACT Model for Nursing Faculty in Simulation Education: A Mixed Research Approach
日本語
シミュレーション教育における看護学教員ためのALACTモデルを用いたデブリーフィング自己省察方法の検証-混合研究法による
英語
Validation of a Debriefing Self-Reflection Method Using the ALACT Model for Nursing Faculty in Simulation Education: A Mixed Research Approach
日本語
シミュレーション教育における看護学教員ためのALACTモデルを用いたデブリーフィング自己省察方法の検証-混合研究法による
英語
Validation of a Debriefing Self-Reflection Method Using the ALACT Model for Nursing Faculty in Simulation Education: A Mixed Research Approach
日本語
シミュレーション教育における看護学教員ためのALACTモデルを用いたデブリーフィング自己省察方法の検証-混合研究法による
英語
Validation of a Debriefing Self-Reflection Method Using the ALACT Model for Nursing Faculty in Simulation Education: A Mixed Research Approach
日本/Japan |
日本語
該当せず
英語
Not applicable
看護学/Nursing | 成人/Adult |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
看護学教員を対象としたシミュレーション教育におけるALACTモデルを用いたデブリーフィングの省察方法の検証を行うことである。
英語
The purpose of this study is to examine the method of reflection on debriefing using the ALACT model in simulation education for nursing faculty.
有効性/Efficacy
日本語
英語
日本語
デブリーフィング自己評価スコア(DASHスコア)
英語
Debriefing self-assessment score (DASH score)
日本語
デブリーフィングの省察後に行うweb調査で得られる省察を行ったことに関する考えや思い(テキストデータ)
英語
Thoughts and feelings (text data) about having done the debriefing reflection obtained from a web survey conducted after the debriefing reflection
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
ランダム化/Randomized
個別/Individual
二重盲検/Double blind -all involved are blinded
プラセボ・シャム対照/Placebo
はい/YES
いいえ/NO
はい/YES
中央登録/Central registration
2
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
行動・習慣/Behavior,custom |
日本語
デブリーフィング自己評価項目に沿ったALACTモデルを用いたデブリーフィングの省察を行う。
英語
Perform debriefing reflection using the ALACT model according to the debriefing self-assessment items.
日本語
ALACTモデルを用いた省察後にデブリーフィング自己評価尺度のスコアを算出する。
英語
After reflection using the ALACT model, the Debriefing Self-Assessment Scale score is calculated.
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
適用なし/Not applicable |
適用なし/Not applicable |
男女両方/Male and Female
日本語
研究の同意を得た時点から過去1年以内にシミュレーション教育におけるデブリーフィングを実施した経験のある看護学教員
英語
Nursing faculty with experience in conducting debriefings in simulation education within the past year from the time consent for the study was obtained
日本語
デブリーフィング経験が全くない対象者
英語
Subjects with no debriefing experience at all
50
日本語
名 | 悦子 |
ミドルネーム | |
姓 | 工藤 |
英語
名 | Etsuko |
ミドルネーム | |
姓 | Kudo |
日本語
札幌市立大学大学院看護学研究科
英語
Graduate school of nursing Sapporo city university
日本語
博士後期課程
英語
doctoral program
0600011
日本語
北海道札幌市中央区北11条西13丁目
英語
Kita11 Nishi13, Chuo-ku, Sapporo 060-0011,JAPAN
0117262500
2175003@st.scu.ac.jp
日本語
名 | 悦子 |
ミドルネーム | |
姓 | 工藤 |
英語
名 | Etsuko |
ミドルネーム | |
姓 | Kudo |
日本語
札幌市立大学大学院看護学研究科
英語
Graduate school of nursing Sapporo city university
日本語
博士後期課程
英語
doctoral program
0600011
日本語
北海道札幌市中央区北11条西13丁目
英語
Kita11 Nishi13, Chuo-ku, Sapporo 060-0011,JAPAN
0117262500
2175003@st.scu.ac.jp
日本語
その他
英語
Graduate school of nursing Sapporo city university
日本語
札幌市立大学大学院看護学研究科
日本語
日本語
英語
日本語
その他
英語
Graduate school of nursing Sapporo city university
日本語
札幌市立大学大学院
日本語
その他/Other
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
札幌市立大学大学院看護学研究科倫理審査会
英語
Ethical Review in Board Graduate school of nursing Sapporo city university
日本語
北海道札幌市中央区北11条西13丁目
英語
Kita11 Nishi13, Chuo-ku, Sapporo 060-0011,JAPAN
0117262500
none
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2024 | 年 | 12 | 月 | 23 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
開始前/Preinitiation
2024 | 年 | 10 | 月 | 29 | 日 |
2024 | 年 | 10 | 月 | 29 | 日 |
2025 | 年 | 04 | 月 | 01 | 日 |
2025 | 年 | 07 | 月 | 31 | 日 |
日本語
英語
2024 | 年 | 12 | 月 | 23 | 日 |
2024 | 年 | 12 | 月 | 23 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000064595
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000064595