UMIN試験ID | UMIN000055678 |
---|---|
受付番号 | R000063627 |
科学的試験名 | |
一般公開日(本登録希望日) | 2024/09/30 |
最終更新日 | 2024/09/30 14:00:09 |
日本語
英語
Effect of counselling intervention in decreasing school-based stress among special educators
日本語
英語
Counselling intervention in decreasing school-based stress
日本語
英語
Effect of counselling intervention in decreasing school-based stress among special educators
日本語
英語
Counselling intervention in decreasing school-based stress
アフリカ/Africa |
日本語
英語
Occupational stress
成人/Adult |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
英語
This study sought the understanding and perception of special educators and the possible impact of counselling intervention in decreasing school stress built up as a result of huge workloads, psychological pressures, and physical demands in schoolwork.
有効性/Efficacy
日本語
英語
検証的/Confirmatory
その他/Others
該当せず/Not applicable
日本語
英語
Teachers Job Stressor Scale
日本語
英語
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
ランダム化/Randomized
集団/Cluster
二重盲検/Double blind -all involved are blinded
プラセボ・シャム対照/Placebo
はい/YES
はい/YES
施設を考慮していない/Institution is not considered as adjustment factor.
はい/YES
封筒法/Numbered container method
2
治療・ケア/Treatment
その他/Other |
日本語
英語
The Cognitive-behavior-aid counselling program was administered to the treatment group. While the control group was exposed to normal conventional teaching by a school counsellor. The treatment lasted for 8 weeks following a one-week follow-up assessment after two months that led to the third assessment (Time 3).
日本語
英語
They were designated to receive normal counselling that lasted for 12 weeks.
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
25 | 歳/years-old | より上/< |
65 | 歳/years-old | 未満/> |
男女両方/Male and Female
日本語
英語
The teachers who expressed readiness to participate were allowed to participate
日本語
英語
the teachers who not expressed readiness to participate were allowed to participate
80
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | Mercy |
ミドルネーム | Benedette Ifeoma |
姓 | Uba |
日本語
英語
Alex Ekwueme Federal University, Ikwo,
日本語
英語
University
410001
日本語
英語
Alex Ekwueme Federal University, Ikwo,
+2348034278834
onyemaechi.moses@gmail.com
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | Moses |
ミドルネーム | Onyemaechi |
姓 | Ede |
日本語
英語
University of Nigeria
日本語
英語
University
410001
日本語
英語
University of Nigeria
+2347066725165
onyemaechi.moses@gmail.com
日本語
その他
英語
Alex Ekwueme Federal University, Ikwo
日本語
日本語
日本語
英語
Mercy Benedette Ifeoma Uba
日本語
その他
英語
Alex Ekwueme Federal University, Ikwo
日本語
日本語
その他/Other
日本語
英語
Nigeria
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
Alex Ekwueme Federal University, Ikwo
日本語
英語
Alex Ekwueme Federal University, Ikwo
+2348034278834
onyemaechi.moses@gmail.com
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
Alex Ekwueme Federal University, Ikwo
2024 | 年 | 09 | 月 | 30 | 日 |
No URL
未公表/Unpublished
No URL
80
日本語
英語
The findings showed a significant decrease in negative perception of work-related stress by special educators and were due to exposure to counselling intervention.
2024 | 年 | 09 | 月 | 30 | 日 |
日本語
英語
日本語
英語
High work stress
日本語
英語
Nil
日本語
英語
No adverse effect
日本語
英語
Teachers Job Stressor Scale
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2021 | 年 | 03 | 月 | 16 | 日 |
2021 | 年 | 05 | 月 | 13 | 日 |
2021 | 年 | 07 | 月 | 02 | 日 |
2021 | 年 | 09 | 月 | 14 | 日 |
2021 | 年 | 11 | 月 | 19 | 日 |
2022 | 年 | 02 | 月 | 04 | 日 |
2022 | 年 | 04 | 月 | 26 | 日 |
日本語
英語
2024 | 年 | 09 | 月 | 30 | 日 |
2024 | 年 | 09 | 月 | 30 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000063627
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000063627