UMIN試験ID | UMIN000057239 |
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受付番号 | R000063154 |
科学的試験名 | 健康診断の有所見者に向けた二次検査受診勧奨通知書における受診率の変化の検証 |
一般公開日(本登録希望日) | 2025/03/08 |
最終更新日 | 2025/03/08 00:51:07 |
日本語
健康診断の有所見者に向けた二次検査受診勧奨通知書における受診率の変化の検証
英語
Verification of the change in the follow-up rate in the notice of recommendation to take a secondary health checkups for those with findings in the annual health checkups
日本語
健康診断の有所見者に向けた二次検査受診勧奨通知書における受診率の変化の検証
英語
Verification of the change in the follow-up rate in the notice of recommendation to take a secondary health checkups for those with findings in the annual health checkups
日本語
健康診断の有所見者に向けた二次検査受診勧奨通知書における受診率の変化の検証
英語
Verification of the change in the follow-up rate in the notice of recommendation to take a secondary health checkups for those with findings in the annual health checkups
日本語
健康診断の有所見者に向けた二次検査受診勧奨通知書における受診率の変化の検証
英語
Verification of the change in the follow-up rate in the notice of recommendation to take a secondary health checkups for those with findings in the annual health checkups
日本/Japan |
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非感染性疾患
英語
Noncommunicable diseases
内科学一般/Medicine in general | 成人/Adult |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
2次検査受診促進通知のナッジの有無別による予約状況と受診率の違いを調べること
英語
To verificate the change in the appointment status and follow-up rate in the notice of nudge-based recommendation to take a follow-up examination for those with findings in the annual health check
有効性/Efficacy
日本語
英語
検証的/Confirmatory
実務的/Pragmatic
日本語
予約状況の報告率、受診率
英語
Percentage of reporting appointment status and taking the follow-up examinations
日本語
英語
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
非ランダム化/Non-randomized
オープン/Open -no one is blinded
実薬・標準治療対照/Active
2
予防・検診・検査/Prevention
行動・習慣/Behavior,custom |
日本語
参照群
初回通知とリマインド通知は、以前に会社で使用されていたものを一部修正した。初回通知では、3週間以内に各自で予約し、その予約状況を報告するよう指示した。リマインド通知では、期限までに報告がなかった従業員に送付された旨追加された。
英語
Reference goup
The initial and reminder notifications were based on the previously used ones by the company with some modifications. The initial notification instructed recipients to independently arrange an appointment and report their appointment status within three weeks. The reminder notification added that it was being sent to workers who had not reported by the deadline . The notifications in the reference group incorporated elements designed to encourage consultation by declaring a time and place (a commitment nudge; corresponding to Social Nudge).
日本語
ナッジグループ
初期通知は、先行研究を基に開発され、参考群の通知に含まれるナッジに加え、受診すべき医療機関を明示し、申込しやすくした(Easyナッジ)。リマインド通知では、先延ばしを防ぐために「最終」という文言を1行目に表示した(Timelyナッジ)。さらに、4コマ漫画を取り入れ、注意を引く工夫(魅力ナッジ)を施し、報告スケジュール状況の意義を説明し、ソーシャルナッジの存在を明示した。
英語
Nudge group
The initial notification was developed based on prior research. In addition to the nudges included in the reference group's notification, this version explicitly specified the medical institution to be visited, enhancing easy application (Easy Nudge). In the reminder notification, final is displayed on the first line to prevent procrastination (Timely Nudge). Furthermore, it featured a four-frame comic strip to capture attention (Attractive Nudge) and provided an explanation of how reporting schedule status will encourage them, thereby making the existence of the Social Nudge explicit.
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英語
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英語
20 | 歳/years-old | 以上/<= |
75 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
2次検査受診の通知を受け取った労働者
英語
The Inclusion criteria was workers who received the notifications.
日本語
産業保健従事者、研究参加を希望しなかった人
英語
The exclusion criteria were workers who engaged in industrial health and who did not agree with the study
80
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名 | 正樹 |
ミドルネーム | |
姓 | 竹林 |
英語
名 | Masaki |
ミドルネーム | |
姓 | Takebayashi |
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青森大学
英語
Aomori University
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社会学部
英語
Faculty of Sociology
030-0943
日本語
青森県青森市幸畑2丁目3-1
英語
Aomori-ken Aomori-shi Koubata 2-3-1
09036442115
1691001@ms.auhw.ac.jp
日本語
名 | 繁人 |
ミドルネーム | |
姓 | 清川 |
英語
名 | Kiyohito |
ミドルネーム | |
姓 | Kiyokawa |
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青森大学
英語
Aomori University
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社会学部倫理委員会
英語
Faculty of Sociology, IRB
030-0943
日本語
青森県青森市幸畑2丁目3-1
英語
Aomori-ken Aomori-shi Koubata2-3-1
017-738-2001
1691001@ms.auhw.ac.jp
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青森大学
英語
Aomori University
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英語
日本語
その他
英語
This research was funded by Nippon Boehringer Ingelheim Co., Ltd. and Eli Lilly Japan, K.K., with MT and YM receiving funding from the research team.
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This research was funded by Nippon Boehringer Ingelheim Co., Ltd. and Eli Lilly Japan, K.K., with MT and YM receiving funding from the research team.
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営利企業/Profit organization
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英語
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英語
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英語
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青森大学社会学部倫理委員会
英語
Aomori University Faculty of Sociology IRB
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青森県青森市幸畑2丁目3-1
英語
Aomori-ken Aomori-shi Koubata2-3-1
017-738-2001
1691001@ms.auhw.ac.jp
いいえ/NO
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英語
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2025 | 年 | 03 | 月 | 08 | 日 |
未公表/Unpublished
69
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英語
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英語
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なし
英語
No
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英語
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英語
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英語
試験終了/Completed
2023 | 年 | 11 | 月 | 28 | 日 |
2023 | 年 | 11 | 月 | 28 | 日 |
2024 | 年 | 04 | 月 | 01 | 日 |
2024 | 年 | 09 | 月 | 30 | 日 |
2025 | 年 | 03 | 月 | 08 | 日 |
日本語
英語
2025 | 年 | 03 | 月 | 08 | 日 |
2025 | 年 | 03 | 月 | 08 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000063154
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000063154