UMIN試験ID | UMIN000054097 |
---|---|
受付番号 | R000061764 |
科学的試験名 | オンライン認知行動療法を用いた予防的介入プログラムが新卒社会人のメンタルヘルスに及ぼす影響 |
一般公開日(本登録希望日) | 2024/04/10 |
最終更新日 | 2024/04/09 17:07:09 |
日本語
オンライン認知行動療法を用いた予防的介入プログラムが新卒社会人のメンタルヘルスに及ぼす影響
英語
The Impact of a Preventive Intervention Program Using Online Cognitive Behavioral Therapy on the Mental Health of New Graduates
日本語
オンライン認知行動療法を用いた予防的介入プログラムが新卒社会人のメンタルヘルスに及ぼす影響
英語
The Impact of a Preventive Intervention Program Using Online Cognitive Behavioral Therapy on the Mental Health of New Graduates
日本語
オンライン認知行動療法を用いた予防的介入プログラムが新卒社会人のメンタルヘルスに及ぼす影響
英語
The Impact of a Preventive Intervention Program Using Online Cognitive Behavioral Therapy on the Mental Health of New Graduates
日本語
オンライン認知行動療法を用いた予防的介入プログラムが新卒社会人のメンタルヘルスに及ぼす影響
英語
The Impact of a Preventive Intervention Program Using Online Cognitive Behavioral Therapy on the Mental Health of New Graduates
日本/Japan |
日本語
健常者
英語
Healthy adults
心療内科学/Psychosomatic Internal Medicine |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
オンライン認知行動療法を用いた予防的介入プログラムが新卒社会人のメンタルヘルスに及ぼす影響を検討する。
英語
This study examines the impact of a preventive intervention program using online cognitive behavioral therapy on the mental health of new graduates.
安全性・有効性/Safety,Efficacy
日本語
英語
日本語
ストレス抵抗力指標の介入前から介入後における変化量
英語
Change in the stress resilience scale score from pre- to post-intervention
日本語
英語
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
ランダム化/Randomized
個別/Individual
オープンだが測定者がブラインド化されている/Open -but assessor(s) are blinded
無治療対照/No treatment
2
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
行動・習慣/Behavior,custom |
日本語
約1ヶ月間にわたり、オンライン認知行動療法を全ての参加者に使用してもらう。
アプリは4つのモジュール(心理教育、リラクセーション、マインドフルネス、行動活性化)から構成されている。
アセスメントに基づき、参加者に適切なモジュールが提供される。
英語
All participants will be using unguided online cognitive behavioral therapy for one month.
The program consists of four modules (psychological education, relaxation, mindfulness, and behavioral activation).
Based on the assessment, appropriate modules will be offered to participants.
日本語
介入は実施しない。
英語
No intervention.
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
20 | 歳/years-old | 以上/<= |
30 | 歳/years-old | 未満/> |
男女両方/Male and Female
日本語
1. 20歳以上30歳未満の新卒社会人男性および女性
2. 同意取得語、研究開始の3日前までに事前アセスメントに回答した者
英語
1. Newly graduated working men and women between the ages of 20 and 29
2. Completion of all the baseline assessment at least three days before the start of the study
日本語
1. 日本語の表記が理解できない者
2. 精神的・ストレスによるさまざまな問題に対して専門的治療を受けている者
英語
1. Cannot read or write Japanese
2. Receiving mental health treatment
200
日本語
名 | 宏昭 |
ミドルネーム | |
姓 | 熊野 |
英語
名 | Hiroaki |
ミドルネーム | |
姓 | Kumano |
日本語
早稲田大学
英語
Waseda University
日本語
人間科学学術院
英語
Faculty of Human Science
359-1192
日本語
埼玉県所沢市三ヶ島2-579-15
英語
2-579-15, Mikajima, Tokorozawa, Saitama
04-2949-8113
hikumano@waseda.jp
日本語
名 | 順一 |
ミドルネーム | |
姓 | 齋藤 |
英語
名 | Junichi |
ミドルネーム | |
姓 | Saito |
日本語
早稲田大学
英語
Waseda University
日本語
総合研究機構
英語
Comprehensive Research Organization
359-1192
日本語
埼玉県所沢市三ヶ島2-579-15
英語
2-579-15, Mikajima, Tokorozawa, Saitama
04-2949-8113
tekuteke@aoni.waseda.jp
日本語
早稲田大学
英語
Waseda University
日本語
日本語
日本語
英語
日本語
その他
英語
Logos Science Corp.
日本語
ロゴスサイエンス株式会社
日本語
営利企業/Profit organization
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
早稲田大学人を対象とする研究に関する倫理委員会
英語
Ethics Review Committee , Waseda University
日本語
埼玉県所沢市三ヶ島2-579-15
英語
2-579-15, Mikajima, Tokorozawa, Saitama
03-5272-1639
rinri@list.waseda.jp
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2024 | 年 | 04 | 月 | 10 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
開始前/Preinitiation
2024 | 年 | 04 | 月 | 01 | 日 |
2024 | 年 | 05 | 月 | 01 | 日 |
2025 | 年 | 03 | 月 | 31 | 日 |
日本語
英語
2024 | 年 | 04 | 月 | 09 | 日 |
2024 | 年 | 04 | 月 | 09 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000061764
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000061764