UMIN試験ID | UMIN000053049 |
---|---|
受付番号 | R000060521 |
科学的試験名 | |
一般公開日(本登録希望日) | 2023/12/10 |
最終更新日 | 2023/12/10 13:26:46 |
日本語
英語
Effect of Psychological Intervention in Cushioning Work-Induced Stress among Home Economics Education Teachers in Community Secondary Schools
日本語
英語
Psychological Intervention for Work-Induced Stress
日本語
英語
Effect of Psychological Intervention in Cushioning Work-Induced Stress among Home Economics Education Teachers in Community Secondary Schools
日本語
英語
Psychological Intervention for Work-Induced Stress
アフリカ/Africa |
日本語
英語
Work-Induced Stress
成人/Adult |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
英語
To investigate the effect of psychological intervention in cushioning work stress
有効性/Efficacy
日本語
英語
検証的/Confirmatory
その他/Others
該当せず/Not applicable
日本語
英語
Perceived Stress Scale
日本語
英語
Teacher Irrational Belief Scale
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
ランダム化/Randomized
集団/Cluster
二重盲検/Double blind -all involved are blinded
無治療対照/No treatment
はい/YES
はい/YES
施設を考慮していない/Institution is not considered as adjustment factor.
はい/YES
封筒法/Numbered container method
2
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
その他/Other |
日本語
英語
40 participants received an intervention
日本語
英語
40 participants did not receive the intervention
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
28 | 歳/years-old | より上/< |
65 | 歳/years-old | 未満/> |
男女両方/Male and Female
日本語
英語
1. Must be a community secondary school teacher,
2. Must have licensed to practice by the recognized body,
3. Must have been identified by the dependent measures (baseline test)
日本語
英語
Teachers who met the study criteria were selected for the study and those who did not were excluded
80
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | Calister |
ミドルネーム | |
姓 | Nwadi |
日本語
英語
University of Nigeria
日本語
英語
University
410001
日本語
英語
Department of Home Economics and Hopitality Management
+2347066725165
calister.nwadi@gmail.com
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | Moses |
ミドルネーム | Onyemaechi |
姓 | Ede |
日本語
英語
University of Nigeria
日本語
英語
University
410001
日本語
英語
Department of Educational Foundations University of Nigeria
+27631796798
onyemaechi.moses@gmail.com
日本語
その他
英語
University of Nigeria
日本語
日本語
日本語
英語
日本語
その他
英語
University of Nigeria
日本語
日本語
その他/Other
日本語
英語
Nigeria
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
University of Nigeria
日本語
英語
University of Nigeria
+27631796798
onyemaechi.moses@gmail.com
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
University of Nigeria
2023 | 年 | 12 | 月 | 10 | 日 |
No URL
未公表/Unpublished
No URL
121
日本語
英語
It was found that there was a significant benefit of CBT in reducing stress and irrational belief levels of teachers in community secondary schools
2023 | 年 | 12 | 月 | 10 | 日 |
日本語
英語
日本語
英語
The baseline of the condition was high during the pretest
日本語
英語
Summary results were not registered
日本語
英語
There were adverse events
日本語
英語
Perceived Stress Scale
Teacher Irrational Belief Scale
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2019 | 年 | 06 | 月 | 10 | 日 |
2019 | 年 | 05 | 月 | 14 | 日 |
2019 | 年 | 09 | 月 | 09 | 日 |
2019 | 年 | 12 | 月 | 04 | 日 |
2019 | 年 | 12 | 月 | 30 | 日 |
2020 | 年 | 01 | 月 | 12 | 日 |
2020 | 年 | 02 | 月 | 08 | 日 |
日本語
英語
2023 | 年 | 12 | 月 | 10 | 日 |
2023 | 年 | 12 | 月 | 10 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000060521
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000060521
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |