UMIN試験ID | UMIN000050869 |
---|---|
受付番号 | R000057970 |
科学的試験名 | 高校生の親準備モデルの作成と効果検証:共感性を高める健康教室 |
一般公開日(本登録希望日) | 2023/04/17 |
最終更新日 | 2023/04/17 15:03:42 |
日本語
高校生の親準備モデルの作成と効果検証:共感性を高める健康教室
英語
Creating and testing the effectiveness of a parent readiness model for high school students: a health class to enhance empathy.
日本語
高校生の親準備モデルの作成と効果検証:共感性を高める健康教室
英語
Creating and testing the effectiveness of a parent readiness model for high school students: a health class to enhance empathy.
日本語
高校生の親準備モデルの作成と効果検証:共感性を高める健康教室
英語
Creating and testing the effectiveness of a parent readiness model for high school students: a health class to enhance empathy.
日本語
高校生の親準備モデルの作成と効果検証:共感性を高める健康教室
英語
Creating and testing the effectiveness of a parent readiness model for high school students: a health class to enhance empathy.
日本/Japan |
日本語
健康人(高校生)
英語
Healthy people (high school students)
該当せず/Not applicable |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
研究目的は「共感セッション」を組み込んだ健康教育の実施と共感の向上効果を評価することである。
英語
The purpose of the study was to evaluate the implementation of health education incorporating "empathy sessions" and its effectiveness in improving empathy.
有効性/Efficacy
日本語
英語
日本語
主要アウトカム指標は共感性指標の視点取得尺度である。
英語
The main outcome indicator was the Perspective-Taking subscale of an empathy index.
日本語
英語
介入/Interventional
クロスオーバー試験/Cross-over
非ランダム化/Non-randomized
オープン/Open -no one is blinded
無治療対照/No treatment
2
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
その他/Other |
日本語
共感セッションプログラムを組み込んだ健康教育を受講するグループ
英語
Groups attending health education incorporating empathy session programs.
日本語
健康教育を受講しないグループ
英語
Groups that do not attend health education.
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
15 | 歳/years-old | 以上/<= |
17 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
研究に参加した高校の1年生の生徒
英語
First-year high school students who participated in the study.
日本語
除外基準は、本研究の主な指標である「Perspective-Taking」の値が欠損しているデータである。
英語
Exclusion criteria were data with missing values for Perspective-Taking, the main indicator of this study.
210
日本語
名 | あや |
ミドルネーム | |
姓 | 後藤 |
英語
名 | Aya |
ミドルネーム | |
姓 | Goto |
日本語
福島県立医科大学
英語
Fukushima Medical University
日本語
総合科学教育研究センター
英語
Center for Integrated Science and Humanities
960-1295
日本語
福島県福島市光が丘1番地
英語
1 Hikariga-oka Fukushima City
024-547-1111
agoto@fmu.ac.jp
日本語
名 | かずよ |
ミドルネーム | |
姓 | 渡邉 |
英語
名 | Kazuyo |
ミドルネーム | |
姓 | Watanabe |
日本語
福島県立医科大学
英語
Fukushima Medical University
日本語
総合科学教育研究センター
英語
Center for Integrated Science and Humanities
960-1295
日本語
福島県福島市光が丘1番地
英語
1 Hikariga-oka Fukushima City
09029840588
d-kazuyo@fmu.ac.jp
日本語
福島県立医科大学
英語
Fukushima Medical University
日本語
日本語
日本語
英語
日本語
科学技術振興機構
英語
Japan Science and Technology Agency
日本語
日本語
日本の官庁/Japanese Governmental office
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
福島県立医科大学 倫理審査委員会
英語
Fukushima Medical University Ethics Review Committee
日本語
福島県福島市光が丘1番地
英語
1 Hikariga-oka Fukushima City
024-547-1111
fmurec@fmu.ac.jp
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2023 | 年 | 04 | 月 | 17 | 日 |
中間解析等の途中公開/Partially published
https://www.jmaj.jp/detail.php?id=10.31662%2Fjmaj.2021-0033
210
日本語
交絡因子である性別とメンタルヘルスを二項ロジスティック回帰分析に強制的に入力したところ、Perspective-Takingスケールのスコアが上昇する確率は、介入群で有意に増加し、オッズ比は2.29(95 %信頼区間=1.23-4.26)となった。各カテゴリー項目のCohen's rは、介入条件で0.18(性別で0.02、精神的健康で0.06)となり、効果の大きさは小さいことが示された。
英語
Confounding factors, sex and mental health, were force entered in a binomial logistic regression analysis, and the probability of an increased Perspective-Taking scale score increased significantly for the intervention group, with an odds ratio of 2.29 (95 % confidence interval = 1.23-4.26). Cohen's r for each categorical item was 0.18 for the intervention condition (0.02 for sex and 0.06 for mental health), indicating a small effect size.
2023 | 年 | 04 | 月 | 17 | 日 |
日本語
英語
2021 | 年 | 10 | 月 | 15 | 日 |
日本語
日本、東北地方の高校に通う1年生の生徒
英語
Japan, first-year student at a high school in the Tohoku region
日本語
英語
日本語
無し
英語
nothing
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
参加者募集終了‐試験継続中/No longer recruiting
2018 | 年 | 05 | 月 | 01 | 日 |
2018 | 年 | 06 | 月 | 22 | 日 |
2023 | 年 | 04 | 月 | 17 | 日 |
2026 | 年 | 03 | 月 | 31 | 日 |
日本語
英語
2023 | 年 | 04 | 月 | 17 | 日 |
2023 | 年 | 04 | 月 | 17 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000057970
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000057970