UMIN試験ID | UMIN000050516 |
---|---|
受付番号 | R000057532 |
科学的試験名 | デザインと看護の連携による心電図初学者のための3D学習教材の開発 |
一般公開日(本登録希望日) | 2023/03/11 |
最終更新日 | 2023/03/07 11:31:29 |
日本語
デザインと看護の連携による心電図初学者のための3D学習教材の開発
英語
Development of 3D learning materials for beginning ECG students through collaboration between design and nursing
日本語
心電図初学者のための立体模型教材の開発
英語
Development of 3D learning materials for beginning ECG students
日本語
デザインと看護の連携による心電図初学者のための3D学習教材の開発
英語
Development of 3D learning materials for beginning ECG students through collaboration between design and nursing
日本語
心電図初学者のための立体模型教材の開発
英語
Development of 3D learning materials for beginning ECG students
日本/Japan |
日本語
該当せず
英語
Not applicable
看護学/Nursing | 該当せず/Not applicable |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
本研究の目的は、心電図初学者の学習の補助となるような学習教材の開発に向け、3D学習教材開発の理論的枠組みを構築し、教材のプロトタイプの制作、評価を行うことである。
英語
The purpose of this research is to develop a theoretical framework for the development of 3D learning materials, and to produce and evaluate prototypes of the materials in order to develop learning materials that will assist beginning ECG students in their studies.
有効性/Efficacy
日本語
英語
日本語
講習会受講後の心電図判読に必要な基礎知識を問う参加者のテスト得点の変化
英語
Changes in participants' test scores for basic knowledge required for ECG decoding after attending the workshop.
日本語
講習会受講前後の心電図学習に対する参加者の苦手意識の変化
講習会受講前後の教材のデザインについての参加者の意見の変化(リカート型選択式質問)
英語
Change in participants' perception of their difficulty in learning ECG before and after attending the workshop."Likert-type multiple-choice questions"
Change in participants' opinions about the design of the course materials before and after attending the workshop "Likert-type multiple-choice questions"
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
非ランダム化/Non-randomized
オープン/Open -no one is blinded
実薬・標準治療対照/Active
2
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
その他/Other |
日本語
看護学生40名に対し、開発した3D模型教材を用いた50分の心電図講習会を実施する。
英語
Conduct a 50-minute EKG workshop for 40 nursing students using the developed 3D model teaching materials.
日本語
看護学生40名に対し、印刷資料教材を用いた50分の心電図講習会を実施し、その後、開発した3D模型教材を用いた50分の心電図講習会を実施する。
英語
Conduct a 50-minute EKG workshop for 40 nursing students using printed resource materials, followed by a 50-minute EKG workshop using the developed 3D model materials.
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
18 | 歳/years-old | 以上/<= |
適用なし/Not applicable |
男女両方/Male and Female
日本語
研究協力依頼に応募した看護学生
カリキュラムの心電図学習を終了している
英語
Nursing students who have applied for a research participation request.
Nursing students who have completed the EKG study of their curriculum.
日本語
看護師としての職業経験のある学生
英語
Students with professional experience as nurses
80
日本語
名 | 和香子 |
ミドルネーム | |
姓 | 定廣 |
英語
名 | WAKAKO |
ミドルネーム | |
姓 | SADAHIRO |
日本語
札幌市立大学
英語
Sapporo City University
日本語
看護学部
英語
School of Nursing
0600011
日本語
札幌市中央区北11条西13丁目
英語
Kita11 Nishi13 Chuoku Sapporo City
011-726-2500
w.sadahiro@scu.ac.jp
日本語
名 | 和香子 |
ミドルネーム | |
姓 | 定廣 |
英語
名 | WAKAKO |
ミドルネーム | |
姓 | SADAHIRO |
日本語
札幌市立大学
英語
Sapporo City University
日本語
看護学部
英語
School of Nursing
0600011
日本語
札幌市中央区北11条西13丁目
英語
Kita11 Nishi13 Chuoku Sapporo City
011-726-2500
w.sadahiro@scu.ac.jp
日本語
札幌市立大学
英語
Sapporo City University
日本語
日本語
日本語
英語
日本語
札幌市立大学
英語
Sapporo City University
日本語
日本語
地方自治体/Local Government
日本語
日本
英語
Japan
日本語
英語
日本語
英語
日本語
札幌市立大学倫理委員会(事務局地域連携課気付)
英語
Sapporo City University Ethics Committee
日本語
札幌市南区芸術の森1丁目
英語
1,Geijyutu no Mori, Minami-ku, Sapporo City Japan
011-592-2346
rinri-sinsei@jimu.scu.ac.jp
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
AP品川(東京都),札幌市立大学(北海道)
AP SHINAGAWA(TOKYO), Sapporo City University(Hokkaido)
2023 | 年 | 03 | 月 | 11 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
開始前/Preinitiation
2022 | 年 | 12 | 月 | 16 | 日 |
2022 | 年 | 01 | 月 | 06 | 日 |
2023 | 年 | 03 | 月 | 11 | 日 |
2024 | 年 | 03 | 月 | 31 | 日 |
日本語
英語
2023 | 年 | 03 | 月 | 07 | 日 |
2023 | 年 | 03 | 月 | 07 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000057532
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000057532