UMIN試験ID | UMIN000049652 |
---|---|
受付番号 | R000056546 |
科学的試験名 | 木材への手掌接触が発達障害児に及ぼす心理的影響 : クロスオーバー試験 |
一般公開日(本登録希望日) | 2022/11/30 |
最終更新日 | 2023/09/15 11:49:06 |
日本語
木材への手掌接触が発達障害児に及ぼす心理的影響 : クロスオーバー試験
英語
Psychological effects of touching wood with the palm of the hand on children with developmental disability: a crossover study
日本語
木材への手掌接触が発達障害児に及ぼす心理的影響 : クロスオーバー試験
英語
Psychological effects of touching wood with the palm of the hand on children with developmental disability: a crossover study
日本語
木材への手掌接触が発達障害児に及ぼす心理的影響 : クロスオーバー試験
英語
Psychological effects of touching wood with the palm of the hand on children with developmental disability: a crossover study
日本語
木材への手掌接触が発達障害児に及ぼす心理的影響 : クロスオーバー試験
英語
Psychological effects of touching wood with the palm of the hand on children with developmental disability: a crossover study
日本/Japan |
日本語
発達障害
英語
Developmental disability
精神神経科学/Psychiatry |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
木材への手掌接触が発達障害児に及ぼす影響について、発達支援・放課後等デイサービスに通所している中軽度発達障害児を対象とし、心理的指標を用いて明らかにすることを目的とする。
英語
This study aims to clarify the effects of touching wood with the palm of the hand using psychological indicators on children with moderate to mild developmental disabilities who attend child development support services and after-school daycare.
有効性/Efficacy
日本語
英語
日本語
簡易SD法による印象評価
英語
Modified semantic differential method
日本語
行動特性(日本語版児童用タイプA検査によるタイプA・B行動パターン)
英語
Behavioral characteristics (Type A and B behavior patterns based on the Japanese version of the Type A questionnaire (MYTH) for children in elementary schools)
介入/Interventional
クロスオーバー試験/Cross-over
ランダム化/Randomized
個別/Individual
オープン/Open -no one is blinded
プラセボ・シャム対照/Placebo
6
予防・検診・検査/Prevention
その他/Other |
日本語
無塗装材への手掌接触(閉眼・約10秒間) ⇒ 休憩時間 ⇒薄いウレタン塗装材への手掌接触(閉眼・約10秒間) ⇒ 休憩時間 ⇒厚いウレタン塗装材への手掌接触(閉眼・約10秒間)
英語
Palm contact with unpainted wood (closed eyes, 10 s) -> Rest time -> Palm contact with Urethane coated (thin coating) wood (closed eyes, 10 s) -> Rest time -> Palm contact with Urethane coating (thick coating) wood (closed eyes, 10 s)
日本語
無塗装材への手掌接触(閉眼・約10秒間) ⇒ 休憩時間 ⇒厚いウレタン塗装材への手掌接触(閉眼・約10秒間) ⇒ 休憩時間 ⇒薄いウレタン塗装材への手掌接触(閉眼・約10秒間)
英語
Palm contact with unpainted wood (closed eyes, 10 s) -> Rest time -> Palm contact with Urethane coating (thick coating) wood (closed eyes, 10 s) -> Rest time -> Palm contact with Urethane coated (thin coating) wood (closed eyes, 10 s)
日本語
薄いウレタン塗装材への手掌接触(閉眼・約10秒間) ⇒ 休憩時間 ⇒無塗装材への手掌接触(閉眼・約10秒間) ⇒ 休憩時間 ⇒ 厚いウレタン塗装材への手掌接触(閉眼・約10秒間)
英語
Palm contact with Urethane coated (thin coating) wood (closed eyes, 10 s) -> Rest time -> Palm contact with unpainted wood (closed eyes, 10 s) -> Rest time -> Palm contact with Urethane coating (thick coating) wood (closed eyes, 10 s)
日本語
薄いウレタン塗装材への手掌接触(閉眼・約10秒間) ⇒ 休憩時間 ⇒厚いウレタン塗装材への手掌接触(閉眼・約10秒間) ⇒ 休憩時間 ⇒ 無塗装材への手掌接触(閉眼・約10秒間)
英語
Palm contact with Urethane coated (thin coating) wood (closed eyes, 10 s) -> Rest time -> Palm contact with Urethane coating (thick coating) wood (closed eyes, 10 s) -> Rest time -> Palm contact with unpainted wood (closed eyes, 10 s)
日本語
厚いウレタン塗装材への手掌接触(閉眼・約10秒間) ⇒ 休憩時間 ⇒無塗装材への手掌接触(閉眼・約10秒間) ⇒ 休憩時間 ⇒ 薄いウレタン塗装材への手掌接触(閉眼・約10秒間)
英語
Palm contact with Urethane coating (thick coating) wood (closed eyes, 10 s) -> Rest time -> Palm contact with unpainted wood (closed eyes, 10 s) -> Rest time -> Palm contact with Urethane coated (thin coating) wood (closed eyes, 10 s)
日本語
厚いウレタン塗装材への手掌接触(閉眼・約10秒間) ⇒ 休憩時間 ⇒薄いウレタン塗装材への手掌接触(閉眼・約10秒間) ⇒ 休憩時間 ⇒ 無塗装材への手掌接触(閉眼・約10秒間)
英語
Palm contact with Urethane coating (thick coating) wood (closed eyes, 10 s) -> Rest time -> Palm contact with Urethane coated (thin coating) wood (closed eyes, 10 s)-> Rest time -> Palm contact with unpainted wood (closed eyes, 10 s)
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
12 | 歳/years-old | 以上/<= |
19 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
1) 中高生
2) 発達支援・放課後等デイサービスに通所している方
3) 医師によって、自閉スペクトラム障害、注意欠如多動性障害、学習障害等の「発達障害(軽度あるいは中度)」と診断された方
英語
1) Middle and high school students
2) Children who attend child development support services and after-school daycare
3) Children who are diagnosed with Developmental disability (mild or moderate) such as autism spectrum disorder, attention deficit hyperactivity disorder, or learning disability by a doctor
日本語
1) 医師によって「発達障害(重度)」と診断された方
2) 体調不良の方
3) 試験実施担当者が試験の参加者として不適当と判断した方
英語
1) Children who are diagnosed with developmental disorder (severe) by a doctor
2) Children who are in a poor physical condition
3) Children who are deemed by the principal investigator to be unsuitable as a participant in the study
56
日本語
名 | 晴美 |
ミドルネーム | |
姓 | 池井 |
英語
名 | Harumi |
ミドルネーム | |
姓 | Ikei |
日本語
千葉大学
英語
Chiba University
日本語
環境健康フィールド科学センター
英語
Center for Environment, Health and Field Sciences
277-0882
日本語
千葉県柏市柏の葉6-2-1
英語
6-2-1 Kashiwa-no-ha, Kashiwa, Chiba 277-0882, Japan
04-7137-8184
hikei@chiba-u.jp
日本語
名 | 晴美 |
ミドルネーム | |
姓 | 池井 |
英語
名 | Harumi |
ミドルネーム | |
姓 | Ikei |
日本語
千葉大学
英語
Chiba University
日本語
環境健康フィールド科学センター
英語
Center for Environment, Health and Field Sciences
277-0882
日本語
千葉県柏市柏の葉6-2-1
英語
6-2-1 Kashiwa-no-ha, Kashiwa, Chiba 277-0882, Japan
04-7137-8184
http://www.fc.chiba-u.jp/research/naturetherapy/
hikei@chiba-u.jp
日本語
千葉大学
英語
Center for Environment, Health and Field Sciences, Chiba University
日本語
日本語
環境健康フィールド科学センター
日本語
英語
日本語
その他
英語
Tokyo Log Wholesalers' Association
日本語
東京原木協同組合
日本語
その他/Other
日本語
英語
日本語
株式会社シーアイ・パートナーズ
英語
CI・PARTNERS Co.Ltd.
日本語
英語
日本語
千葉大学環境健康フィールド科学センター倫理審査委員会
英語
The Ethics Committees of the Center for Environment, Health and Field Sciences, Chiba University
日本語
千葉県柏市柏の葉6-2-1
英語
6-2-1 Kashiwa-no-ha, Kashiwa, Chiba 277-0882, Japan
04-7137-8010
field-rinri@chiba-u.jp
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2022 | 年 | 11 | 月 | 30 | 日 |
未公表/Unpublished
47
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2022 | 年 | 09 | 月 | 27 | 日 |
2022 | 年 | 10 | 月 | 31 | 日 |
2022 | 年 | 11 | 月 | 10 | 日 |
2022 | 年 | 12 | 月 | 24 | 日 |
日本語
英語
2022 | 年 | 11 | 月 | 30 | 日 |
2023 | 年 | 09 | 月 | 15 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000056546
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000056546