UMIN試験ID | UMIN000049615 |
---|---|
受付番号 | R000056505 |
科学的試験名 | 精神科保護室における隔離が疑似体験できる VR教材の開発 |
一般公開日(本登録希望日) | 2022/11/26 |
最終更新日 | 2022/11/25 18:17:18 |
日本語
精神科保護室における隔離が疑似体験できる VR教材の開発
英語
Development of VR teaching materials that simulate seclusion in a psychiatric ward
日本語
VR教材の学習効果
英語
Learning Effectiveness of VR Materials
日本語
精神科保護室における隔離が疑似体験できる VR教材の開発
英語
Development of VR teaching materials that simulate seclusion in a psychiatric ward
日本語
VR教材の学習効果
英語
Learning Effectiveness of VR Materials
日本/Japan |
日本語
精神科疾患
英語
psychiatric disease
精神神経科学/Psychiatry | 看護学/Nursing |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
本研究は,精神看護学教育において隔離を疑似体験できる VR 教材を使った演習に対する学生の体験を分析する
英語
This study analyzes students' experiences of exercises using VR materials that simulate isolation in psychiatric nursing education.
その他/Others
日本語
当事者体験についてVR教材による疑似体験の学習効果を検討する
英語
Examine the learning effect of the simulated experience by VR teaching materials on the experience of the parties concerned.
日本語
研究参加者には、看護実習中の隔離を模擬したVR映像を約10分間視聴してもらい、その体験について自由記述式のアンケート(Webアンケート)に回答してもらう。
英語
Study participants were asked to view a VR video simulating isolation during nursing practice for approximately 10 minutes and to complete an open-ended questionnaire (web-based questionnaire) about their experience.
日本語
英語
観察/Observational
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
20 | 歳/years-old | 以上/<= |
21 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
精神看護学実習にいくための単位履修が習得された上で,精神看護学実習へ行っていないものを対象とする
英語
The course is designed for students who have completed the credits required for psychiatric nursing practice and who have not yet gone on to psychiatric nursing practice.
日本語
除外条件として本研究では,①精神的な刺激に過敏な方,②閉所が苦手な方,③精神疾患で通院中の方を設定し,参加を控えてもらうこととする
英語
Exclusion criteria for this study were (1) hypersensitivity to mental stimuli, (2) claustrophobia, and (3) those who were in the hospital for mental illness, and they were asked to refrain from participating in the study.
15
日本語
名 | 翔 |
ミドルネーム | |
姓 | 永井 |
英語
名 | Sho |
ミドルネーム | |
姓 | Nagai |
日本語
人間環境大学
英語
University of Human Environment
日本語
看護学部
英語
School of Nursing
4740035
日本語
愛知県大府市江端町3-220
英語
3-220 Ebata-cho, Obu-shi, Aichi, Japan
0562430701
s-nagai@uhe.ac.jp
日本語
名 | 翔 |
ミドルネーム | |
姓 | 永井 |
英語
名 | Sho |
ミドルネーム | |
姓 | Nagai |
日本語
人間環境大学
英語
University of Human Environment
日本語
看護学部
英語
School of Nursing
4740035
日本語
愛知県大府市江端町3-220
英語
3-220 Ebata-cho, Obu-shi, Aichi, Japan
0562430701
s-nagai@uhe.ac.jp
日本語
その他
英語
University of Human Environment
School of Nursing
日本語
人間環境大学
日本語
看護学部
日本語
英語
日本語
自己調達
英語
self-procurement
日本語
自己調達
日本語
自己調達/Self funding
日本語
日本
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
人間環境大学
英語
University of Human Environment
日本語
愛知県大府市江端町3-220
英語
3-220 Ebata-cho, Obu-shi, Aichi, Japan
0562430701
s-nagai@uhe.ac.jp
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2022 | 年 | 11 | 月 | 26 | 日 |
未公表/Unpublished
17
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2022 | 年 | 05 | 月 | 01 | 日 |
2022 | 年 | 07 | 月 | 06 | 日 |
2022 | 年 | 08 | 月 | 01 | 日 |
2022 | 年 | 08 | 月 | 31 | 日 |
日本語
自由記載質問紙の実施にあたっては,講義後にオンラインフォームを用いたWebアンケートにて実施した.アンケートに要した時間は20-30分程度であった.研究参加者には,事前に質問内容の資料を渡し項目を確認してもらった.Webアンケートでは,基本属性の他に①講義,②VR教材を試聴した経験,③学生少人数グループによるディブリーフィングの経験から学んだことなどについて自由に記載してもらった.
英語
The open-ended questionnaire was administered via a web-based questionnaire using an online form after the lecture. The questionnaire took about 20 to 30 minutes to complete. In addition to the basic attributes, the participants were asked to write freely about (1) the lecture, (2) their experience of listening to the VR materials, and (3) what they learned from the experience of debriefing in small groups of students.
2022 | 年 | 11 | 月 | 25 | 日 |
2022 | 年 | 11 | 月 | 25 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000056505
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000056505
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |