UMIN試験ID | UMIN000049325 |
---|---|
受付番号 | R000056175 |
科学的試験名 | 医学生を対象としたピア支援学習のミラーのピラミッドの能力段階別にみた試験成績への有効性の検討:系統的レビューとネットワーク・メタ解析 |
一般公開日(本登録希望日) | 2022/10/27 |
最終更新日 | 2025/04/28 15:31:14 |
日本語
医学生を対象としたピア支援学習のミラーのピラミッドの能力段階別にみた試験成績への有効性の検討:系統的レビューとネットワーク・メタ解析
英語
Effectiveness of Peer-Assisted Learning for Medical Students in Examination Performance According to Levels of Miller's Pyramid: A Systematic Review and Network Meta-Analysis
日本語
医学生に対するピア支援学習
英語
Peer-Assisted Learning for Medical Students
日本語
医学生を対象としたピア支援学習のミラーのピラミッドの能力段階別にみた試験成績への有効性の検討:系統的レビューとネットワーク・メタ解析
英語
Effectiveness of Peer-Assisted Learning for Medical Students in Examination Performance According to Levels of Miller's Pyramid: A Systematic Review and Network Meta-Analysis
日本語
医学生に対するピア支援学習
英語
Peer-Assisted Learning for Medical Students
日本/Japan |
日本語
医学生
英語
Medical students
内科学一般/Medicine in general |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
医学生の試験成績に対するPALの効果を、ミラーのピラミッドの能力段階別に評価すること
英語
The purpose of this study was to evaluate the effectiveness of PAL for examination performance in medical students by ability stage of Miller's pyramid.
有効性/Efficacy
日本語
英語
日本語
試験成績
英語
Examination performance
日本語
英語
その他・メタアナリシス等/Others,meta-analysis etc
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
18 | 歳/years-old | 以上/<= |
100 | 歳/years-old | 未満/> |
男女両方/Male and Female
日本語
医学生
英語
Medical students
日本語
医学生以外
英語
Non-medical students
日本語
名 | 浩一 |
ミドルネーム | |
姓 | 安藤 |
英語
名 | Koichi |
ミドルネーム | |
姓 | Ando |
日本語
昭和大学医学部
英語
Showa University School of Medicine
日本語
内科学講座呼吸器・アレルギー内科学部門
英語
Division of Respirology and Allergology, Department of Medicine
142-8666
日本語
東京都品川区旗の台1-5-8
英語
1-5-8 Hatanodai, Shinagawa-ku, Tokyo 142-8666, Japan
+81-3-3784-8000
koichi-a@med.showa-u.ac.jp
日本語
名 | 浩一 |
ミドルネーム | |
姓 | 安藤 |
英語
名 | Koichi |
ミドルネーム | |
姓 | Ando |
日本語
昭和大学医学部
英語
Showa University School of Medicine
日本語
内科学講座呼吸器・アレルギー内科学部門
英語
Division of Respirology and Allergology, Department of Medicine
142-8666
日本語
東京都品川区旗の台1-5-8
英語
1-5-8 Hatanodai, Shinagawa-ku, Tokyo 142-8666, Japan
+81-3-3784-8000
koichi-a@med.showa-u.ac.jp
日本語
その他
英語
Showa University School of Medicine
日本語
昭和大学医学部
日本語
内科学講座呼吸器・アレルギー内科学部門
日本語
英語
日本語
無し
英語
Showa University School of Medicine
日本語
昭和大学医学部
日本語
その他/Other
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
昭和大学医学部
英語
Showa University School of Medicine
日本語
142-8666東京都品川区旗の台1-5-8
英語
Division of Respirology and Allergology, Department of Medicine
+81-3-3784-8000
koichi-a@med.showa-u.ac.jp
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2022 | 年 | 10 | 月 | 27 | 日 |
https://center6.umin.ac.jp/cgi-bin/icdr/ctr_view_reg.cgi?recptno=R000056175
未公表/Unpublished
https://center6.umin.ac.jp/cgi-bin/icdr/ctr_view_reg.cgi?recptno=R000056175
28
日本語
EPは、ピア支援学習(PAL)グループが対照グループよりも有意に優れていた。この傾向は、ミラーのピラミッドにおける高レベルの能力を評価するサブグループ分析では維持されたが、低レベルの能力を評価するサブグループ分析では維持されなかった。
英語
Examination performance was significantly better in the Peer assisted learning group than in the control group. This tendency was maintained in the subgroup analysis assessing higher level abilities in Millers pyramid but not in that assessing lower level abilities.
2025 | 年 | 04 | 月 | 28 | 日 |
日本語
英語
日本語
医学生の学習効果におけるpeer assisted learningの有効性を評価した研究を対象とした。
英語
This study evaluated the effectiveness of peer assisted learning in the learning effects of medical students.
日本語
PALが医学生の学習効果にどのような影響を与えるかについて、包括的な文献検索を行った。
英語
A comprehensive literature search was conducted on how PAL influences learning effectiveness among medical students.
日本語
該当無し
英語
Not applicable
日本語
本試験の評価項目は試験の成績であった。
英語
The endpoint of this study was examination performance.
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2022 | 年 | 10 | 月 | 25 | 日 |
2022 | 年 | 10 | 月 | 25 | 日 |
2022 | 年 | 10 | 月 | 26 | 日 |
2023 | 年 | 03 | 月 | 31 | 日 |
日本語
本試験は、PRISMA(Priority Reporting for Sys-tematic Review and Meta-Analysis)声明およびPRISMA Extension Statement for Network Meta-Analysis Guidelinesに準拠して実施される予定である。
本研究はシステマティックレビューおよびメタ解析であり、IRB登録および患者同意は免除された。
英語
The study will be conducted in accordance with the PRISMA (Priority Reporting for Sys-tematic Review and Meta-Analysis) Statement and the PRISMA Extension Statement for Network Meta-Analysis Guidelines.
This study was a systematic review and meta-analysis and was exempt from IRB registration and patient consent.
2022 | 年 | 10 | 月 | 26 | 日 |
2025 | 年 | 04 | 月 | 28 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000056175
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000056175