UMIN試験ID | UMIN000049221 |
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受付番号 | R000056058 |
科学的試験名 | ゲーミフィケーションアプリを活用した運動が自己効力感に及ぼす影響 |
一般公開日(本登録希望日) | 2022/10/18 |
最終更新日 | 2024/04/26 11:40:34 |
日本語
アプリゲームを使った運動と自己効力感の関係についての調査
英語
Investigating the Relationship between Exercise and Self-Efficacy Using an App Game
日本語
アプリゲームを使った運動と自己効力感の関係についての調査
英語
Investigating the Relationship between Exercise and Self-Efficacy Using an App Game
日本語
ゲーミフィケーションアプリを活用した運動が自己効力感に及ぼす影響
英語
Effects of Gamification App-Based Exercise on Self-Efficacy
日本語
ゲーミフィケーションアプリを活用した運動が自己効力感に及ぼす影響
英語
Effects of Gamification App-Based Exercise on Self-Efficacy
日本/Japan |
日本語
自己効力感
英語
Self-efficacy
成人/Adult |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
ゲーミフィケーションアプリを活用したアプリゲーム運動の、自己効力感への影響を明らかにする
英語
To determine the impact of gamification application-based app game exercise on self-efficacy
その他/Others
日本語
ゲーミフィケーションアプリを活用したアプリゲーム運動の自己効力感への影響を評価
英語
To determine the impact of gamification application-based app game exercise on self-efficacy
検証的/Confirmatory
日本語
4週間後の運動の自己効力感
英語
Self-efficacy of exercise after 4 weeks
日本語
英語
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
ランダム化/Randomized
個別/Individual
オープン/Open -no one is blinded
無治療対照/No treatment
3
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
行動・習慣/Behavior,custom |
日本語
アプリゲームによる運動を1回30分間、週2回を4週間実施
英語
Exercise using an app game for 30 minutes per session, twice a week for 4 weeks
日本語
ウォーキングを1回30分間、週2回を4週間実施
英語
Walking for 30 minutes per session, twice a week for 4 weeks
日本語
4週間運動の指示はしない
英語
No exercise instructions for 4 weeks
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
20 | 歳/years-old | より上/< |
39 | 歳/years-old | 以下/>= |
女/Female
日本語
運動習慣のない健康な女性
英語
Healthy women with no exercise habits
日本語
運動により症状が悪化するような既往歴、現病歴がある者
精神疾患の既往歴、現病歴がある者
妊娠中または妊娠の可能性がある女性
英語
Patients with a history or current medical condition that would be aggravated by exercise.
Those with a history or current history of psychiatric disorders
Women who are pregnant or may become pregnant
180
日本語
名 | 武田 |
ミドルネーム | |
姓 | 江里子 |
英語
名 | Takeda |
ミドルネーム | |
姓 | Eriko |
日本語
浜松医科大学
英語
Hamamatsu University School of Medicine
日本語
医学系研究科看護学専攻
英語
Graduate School of Medicine, Nursing
431-3192
日本語
浜松市東区半田山1-20-1
英語
1-20-1 Handayama, Higashi-ku, Hamamatsu City
053-435-2510
etakeda@hama-med.ac.jp
日本語
名 | 鈴木 |
ミドルネーム | |
姓 | 恵 |
英語
名 | Suzuki |
ミドルネーム | |
姓 | Megumi |
日本語
浜松医科大学
英語
Hamamatsu University School of Medicine
日本語
医学系研究科看護学専攻
英語
1-20-1 Handayama, Higashi-ku, Hamamatsu City
431-3192
日本語
浜松市東区半田山1-20-1
英語
1-20-1 Handayama, Higashi-ku, Hamamatsu City
090-9944-4106
F22003@hama-med.ac.jp
日本語
その他
英語
Hamamatsu University School of Medicine
Graduate School of Medicine, Nursing
日本語
浜松医科大学医学系研究科看護学専攻
日本語
日本語
英語
日本語
その他
英語
Hamamatsu University School of Medicine Graduate School
日本語
浜松医科大学大学院
日本語
その他/Other
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
生命科学・医学系研究倫理委員会
英語
Ethics Committee for Life Science and Medical Research
日本語
浜松市東区半田山1-20-1
英語
1-20-1 Handayama, Higashi-ku, Hamamatsu City
053-435-2680
rinri@hama-med.ac.jp
はい/YES
R4-11
日本語
静岡医療科学専門大学校
英語
Shizuoka College of Medical Science
日本語
英語
静岡医療科学専門大学校
2022 | 年 | 10 | 月 | 18 | 日 |
未公表/Unpublished
62
日本語
英語
遅れる予定/Delay expected |
日本語
現在、日本母性衛生学会誌に投稿し査読中
英語
Currently submitted to and under review by the Japanese Journal of Maternal Health.
日本語
参加者の年齢は、全体で平均26.7歳であった。ゲームアプリ群は平均28.1歳、ウォーキング群は平均23.4歳、運動の指示なし群は平均28.1歳であった。性別は、全て女性であった。
英語
The average age of participants overall was 26.7 years. The gaming application group averaged 28.1 years, the walking group averaged 23.4 years and the no exercise instructions group averaged 28.1 years. All genders were female.
日本語
本研究に仮登録を済ませた者は、64名であった。そのうち1名に除外基準あり、その後レスポンスが無くなった者が1名あり、本登録を済ませた者は62名であった。
この62名をランダムにゲームアプリ群22名、ウォーキング群19名、運動の指示なし群21名の3群に割り付けた。ゲームアプリ群22名のうち、1名が追跡不能となり21名が分析対象となった。ウォーキング群19名のうち2名が追跡不能となり17名が分析対象となった。運動の指示なし群21名は全て分析対象となった。
英語
Sixty-four people were provisionally enrolled in the study. Of these, one had exclusion criteria and one subsequently no longer responded, leaving 62 who completed full enrolment.
These 62 participants were randomly allocated to three groups: 22 in the game application group, 19 in the walking group and 21 in the no exercise instructions group. Of the 22 in the game app group, one was lost to follow-up and 21 were included in the analysis. Of the 19 participants in the walking group, two were lost to follow-up and 17 were included in the analysis. All 21 participants in the no exercise instructions group were included in the analysis.
日本語
なし
英語
None
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
開始前/Preinitiation
2022 | 年 | 10 | 月 | 19 | 日 |
2022 | 年 | 10 | 月 | 03 | 日 |
2022 | 年 | 10 | 月 | 24 | 日 |
2023 | 年 | 04 | 月 | 20 | 日 |
2023 | 年 | 04 | 月 | 21 | 日 |
2023 | 年 | 04 | 月 | 24 | 日 |
2023 | 年 | 05 | 月 | 31 | 日 |
日本語
英語
2022 | 年 | 10 | 月 | 14 | 日 |
2024 | 年 | 04 | 月 | 26 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000056058
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000056058