UMIN試験ID | UMIN000048579 |
---|---|
受付番号 | R000055301 |
科学的試験名 | 在宅重症児の学童期にあるきょうだい交流プログラムの評価 |
一般公開日(本登録希望日) | 2022/08/05 |
最終更新日 | 2024/03/21 10:59:41 |
日本語
在宅重症児の学童期にあるきょうだい交流プログラムの評価
英語
Development and evaluation of the usefulness of a support program for the siblings of children with severe disabilities under at-home care.
日本語
在宅重症児の学童期にあるきょうだい交流プログラムの評価
英語
Development and evaluation of the usefulness of a support program for the siblings of children with severe disabilities under at-home care.
日本語
在宅重症児の学童期にあるきょうだい交流プログラムの評価
英語
Development and evaluation of the usefulness of a support program for the siblings of children with severe disabilities under at-home care.
日本語
在宅重症児の学童期にあるきょうだい交流プログラムの評価
英語
Development and evaluation of the usefulness of a support program for the siblings of children with severe disabilities under at-home care.
日本/Japan |
日本語
在宅重症児のきょうだい
英語
Siblings of children with severe disabilities under at-home care
看護学/Nursing | 小児/Child |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
在宅重症児の学童期にあるきょうだい交流プログラム案の有用性の評価
英語
To identify the usefulness of a support program for school aged siblings of children with severe disabilities under at-home care
有効性/Efficacy
日本語
英語
日本語
交流プログラムを通じた仲間意識
英語
Peer conscious by a Peer support program
日本語
小学生版QOL(プログラム終了1か月後)
英語
Health-Related Quality of Life in children(7-13 years), (1 month after the end of the program)
介入/Interventional
単群/Single arm
非ランダム化/Non-randomized
オープン/Open -no one is blinded
無対照/Uncontrolled
1
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
行動・習慣/Behavior,custom |
日本語
在宅重症児のきょうだい児のためのオンライン交流プログラムの実施(3回)
月1回(90分)
英語
Three session of an online support program for the siblings of children with severe disabilities under at-home care
Once a month(90min)
3 Month
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
8 | 歳/years-old | 以上/<= |
12 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
a)重症児と同居しているきょうだい
b)きょうだいに障がいがない
c)本研究の内容を理解し、プログラムに参加することに同意しているきょうだい
A)上記a)~c)の選択基準を満たすきょうだいの保護者
英語
a)Siblings who live with brother/sisters with severe disabilities
b)The siblings without disabilities
c) The siblings who understand the content of this research and agree to participate in the program
A)A parent of the siblings that meet the above three mentioned criteria
日本語
本研究に同意していないきょうだいと保護者
英語
Siblings and the parent who disagree to participate in the study
16
日本語
名 | 悦世 |
ミドルネーム | |
姓 | 古屋 |
英語
名 | Etsuyo |
ミドルネーム | |
姓 | Furuya |
日本語
北里大学
英語
Kitasto University
日本語
看護学部
英語
School of Nursing
252-0327
日本語
神奈川県相模原市南区北里1-15-1
英語
1-15-1 Kitasato, Sagamihara City, Kanagawa Prefecture
0427789822
furuya@nrs.kitasato-u.ac.jp
日本語
名 | 悦世 |
ミドルネーム | |
姓 | 古屋 |
英語
名 | Etsuyo |
ミドルネーム | |
姓 | Furuya |
日本語
北里大学
英語
Kitasto University
日本語
看護学部
英語
School of Nursing
252-0373
日本語
神奈川県相模原市南区北里1-15-1
英語
1-15-1 Kitasato, Sagamihara City, Kanagawa Prefecture
0427789822
furuya@nrs.kitasato-u.ac.jp
日本語
北里大学
英語
Kitasto University
日本語
日本語
看護学部
日本語
英語
日本語
文部科学省
英語
Kitasto University
日本語
日本語
日本の官庁/Japanese Governmental office
日本語
日本
英語
Japan
日本語
英語
日本語
英語
日本語
北里大学看護学部研究倫理審査委員会
英語
The Clinical Research Ethics Review Committee of Kitasto University School of Nursing
日本語
神奈川県相模原市南区北里1-15-1
英語
1-15-1 Kitasato, Sagamihara City, Kanagawa Prefecture
0427789281
ttsukada@kitasato-u.ac.jp
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2022 | 年 | 08 | 月 | 05 | 日 |
未公表/Unpublished
6
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2022 | 年 | 07 | 月 | 26 | 日 |
2022 | 年 | 07 | 月 | 26 | 日 |
2022 | 年 | 08 | 月 | 05 | 日 |
2023 | 年 | 01 | 月 | 31 | 日 |
2023 | 年 | 01 | 月 | 31 | 日 |
2023 | 年 | 01 | 月 | 31 | 日 |
2024 | 年 | 03 | 月 | 31 | 日 |
日本語
英語
2022 | 年 | 08 | 月 | 04 | 日 |
2024 | 年 | 03 | 月 | 21 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000055301
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000055301