UMIN試験ID | UMIN000048178 |
---|---|
受付番号 | R000054896 |
科学的試験名 | 発達障害児を担当するスタッフに対する介入効果研究 |
一般公開日(本登録希望日) | 2022/06/27 |
最終更新日 | 2024/03/11 11:49:30 |
日本語
児童発達支援事業所におけるスタッフのスキルアップ・プログラムの開発
英語
Development of staff skill improvement program at child development support office
日本語
児童発達支援事業所におけるスタッフのスキルアップ・プログラムの開発
英語
Development of staff skill improvement program at child development support office
日本語
発達障害児を担当するスタッフに対する介入効果研究
英語
Intervention effect study for staff in charge of children with developmental disorders
日本語
発達障害児を担当するスタッフに対する介入効果研究
英語
Intervention effect study for staff in charge of children with developmental disorders
日本/Japan |
日本語
発達障害
英語
developmental disorders
小児科学/Pediatrics | 精神神経科学/Psychiatry |
小児/Child |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
担当スタッフがティーチャー・トレーニングを受講することによって、児童発達支援事業所内での子どもの行動やスタッフとの関係、スタッフの支援スタイルおよび日々の業務の変化、また家庭内での子どもの行動の変化を調査する。
英語
Investigate whether taking teacher training will change the following: Changes in child behavior and relationships with staff in child development support establishments, changes in staff support styles and daily work, and changes in children's behavior at home.
有効性/Efficacy
日本語
英語
日本語
日本語版 改訂版 サッター-アイバーグ児童生徒の行動評価尺度(SESBI-R),
日本語版 アイバーグ子どもの行動評価尺度(ECBI)
英語
Sutter-Eyberg Stuent Behavior Inventory-Revised,
Eyberg Child Behavior Inventory
日本語
カナダ作業遂行測定
生徒教師の関係尺度
養育スタイル尺度
スタッフによる対象児の記録
カンファレンスにおけるスタッフの発言内容
英語
Canadian Occupational Performance Measure,
Student Teacher Relationship Scale,
Parental Child Rearing Scale,
Record of target children by the staff,
What the staff said at the conference
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
非ランダム化/Non-randomized
オープン/Open -no one is blinded
無治療対照/No treatment
2
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
行動・習慣/Behavior,custom |
日本語
介入期間は約12週間、全7回のセッションを隔週、1回約1時間実施する。介入手段は、ペアレント・トレーニングをスタッフに応用したものである。
英語
The intervention period for the implementation group is about 12 weeks, and all 7 sessions are conducted every other week for about 1 hour.
日本語
対照群には、ティーチャー・トレーニングを実施しない
英語
No teacher training is given to the control group
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
3 | 歳/years-old | 以上/<= |
65 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
対象児:児童発達支援事業所の利用児,保護者からの同意が得らえた児
対象者:対象児を担当するスタッフ,同意が得られたスタッフ
英語
target child: children using the child development support offices, children with the consent of their parents
Target person: staff in charge of the target child, staff who got consent
日本語
対象児:質問紙やホームワークの対象になることで精神的な負担が予想される児,保護者からのどういが得られない児
対象者:ティーチャー・トレーニングに参加するにあたり、毎回課せられるホームワークを実施し、ホームワークを他者の前で報告することで精神的な負担が予想される者,質問紙に回答することで精神的疲労が予想される者
英語
target child: children who are expected to be mentally burdened by being subject to questionnaires and home work, children who do not get consent from their parents
target person: those who are expected to be mentally burdened by carrying out the homework that is imposed every time they participate in teacher training and reporting the homework in front of others, those who are expected to be mentally tired to answer the questionnaire
60
日本語
名 | はるか |
ミドルネーム | 十枝 |
姓 | 梅本 |
英語
名 | Haruka |
ミドルネーム | Toeda |
姓 | Umemoto |
日本語
群馬大学
英語
Gunma University
日本語
大学院保健学研究科
英語
Graduate School of Health Sciences Department
371-8514
日本語
前橋市昭和町3-39-22
英語
3-39-22 Syowa-machi, Maebashi-City
0272208953
to.haruka@gunma-u.ac.jp
日本語
名 | はるか |
ミドルネーム | 十枝 |
姓 | 梅本 |
英語
名 | Haruka |
ミドルネーム | Toeda |
姓 | Umemoto |
日本語
群馬大学
英語
Gunma University
日本語
大学院保健学研究科
英語
Graduate School of Health Sciences
371-8514
日本語
前橋市昭和町3-39-22
英語
3-39-22 Syowa-machi, Maebashi-City
0272208953
to.haruka@gunma-u.ac.jp
日本語
群馬大学
英語
Gunma University
日本語
日本語
日本語
英語
日本語
群馬大学
英語
Gunma University
日本語
日本語
その他の国の官庁/Government offices of other countries
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
群馬大学人を対象とする医学系研究倫理審査委員会
英語
Gunma University Medical Research Ethics Review Committee for Humans
日本語
前橋市昭和町3-39-15
英語
3-39-15 Syowa-machi, Maebashi-City
027-220-8740
hitotaisho-ciru@ml.gunma-u.ac.jp
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
群馬大学,株式会社ワンライフ 児童発達支援事業所chuouchou
2022 | 年 | 06 | 月 | 27 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
参加者募集終了‐試験継続中/No longer recruiting
2022 | 年 | 06 | 月 | 27 | 日 |
2023 | 年 | 05 | 月 | 23 | 日 |
2023 | 年 | 05 | 月 | 30 | 日 |
2023 | 年 | 08 | 月 | 31 | 日 |
日本語
英語
2022 | 年 | 06 | 月 | 27 | 日 |
2024 | 年 | 03 | 月 | 11 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000054896
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000054896
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |