UMIN試験ID | UMIN000047542 |
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受付番号 | R000054220 |
科学的試験名 | 日本の妊活者を対象とした企業のいわゆる健康食品の広報戦略の特徴: キャッチコピーにおける計量テキスト分析 |
一般公開日(本登録希望日) | 2022/04/22 |
最終更新日 | 2022/10/25 13:50:48 |
日本語
日本の妊活者を対象とした企業のいわゆる健康食品の広報戦略の特徴
英語
Characteristics of publicity strategy of claimed health foods for individuals trying to conceive in Japan
日本語
日本の妊活者を対象とした企業のいわゆる健康食品の広報戦略
英語
Publicity strategy of claimed health foods for individuals trying to conceive in Japan
日本語
日本の妊活者を対象とした企業のいわゆる健康食品の広報戦略の特徴:
キャッチコピーにおける計量テキスト分析
英語
Characteristics of publicity strategy of claimed health foods for individuals trying to conceive in Japan: quantitative text analysis of catchphrase
日本語
日本の妊活者を対象とした企業のいわゆる健康食品の広報戦略
英語
Publicity strategy of claimed health foods for individuals trying to conceive in Japan
日本/Japan |
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健康な人
英語
Healthy people
該当せず/Not applicable | 成人/Adult |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
本研究は妊娠をすることを望んで成就を試みている人(妊活者)を閲覧対象とした企業のHPにおけるキャッチコピーの特徴を明らかにすることを目的とする。
英語
The purpose of this study is to clarify characteristics of the catchphrases included on the enterprise homepages viewed by persons trying to conceive.
その他/Others
日本語
本研究は妊娠をすることを望んで成就を試みている人(妊活者)を閲覧対象とした企業のHPにおけるキャッチコピーの特徴を明らかにすることを目的とする。
英語
The purpose of this study is to clarify characteristics of the catchphrases included on the enterprise homepages viewed by persons trying to conceive.
日本語
企業の商品の妊活に関するキャッチコピー(広報のキーフレーズ)
英語
The catchphrases (key phrases used for public relations) about the concepts of the company products.
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その他・メタアナリシス等/Others,meta-analysis etc
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18 | 歳/years-old | 以上/<= |
65 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
日本の消費者が利用することが多いインターネットの検索エンジン「YAHOO! Japan(https://www.yahoo.co.jp/)2022年4月22日~29日の期間にキーワード検索を実施する。キーワードは、「妊活」、「サプリメント」、「ランキング」とし、ヒットした上位5件の広告の情報サイト(複数の企業のサプリメントのランキング整理)を採用する。
英語
A keyword search of Yahoo! internet search engines, which have many Japanese consumers, will be conducted from April 22, 2022 to April 29, 2022. The keywords will be "conception", "supplement", and "ranking", and the top five advertising information sites (organizing the ranking of supplements of m to multiple companies) will be adopted.
日本語
雑誌やテレビコマーシャルなどの情報。
英語
Information of magazines and commercial message on TV.
日本語
名 | 洋晴 |
ミドルネーム | |
姓 | 上岡 |
英語
名 | Hiroharu |
ミドルネーム | |
姓 | Kamioka |
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東京農業大学
英語
Tokyo University of Agriculture
日本語
環境共生学専攻
英語
Department of Ecological Symbiotic Science, Graduate School of Agriculture
156-8502
日本語
東京都世田谷区桜丘1-1-1
英語
1-1-1 Sakuragaoka, Setagaya-ku, Tokyo
0354772587
h1kamiok@nodai.ac.jp
日本語
名 | 洋晴 |
ミドルネーム | |
姓 | 上岡 |
英語
名 | Hiroharu |
ミドルネーム | |
姓 | Kamioka |
日本語
東京農業大学
英語
Tokyo University of Agriculture
日本語
環境共生学専攻
英語
Department of Ecological Symbiotic Science, Graduate School of Agriculture
1568502
日本語
東京都世田谷区桜丘1-1-1
英語
1-1-1 Sakuragaoka, Detagaya-ku, Tokyo
+81354772587
h1kamiok@nodai.ac.jp
日本語
その他
英語
Tokyo University of Agriculture
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東京農業大学
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厚生労働省
英語
Health and Labour Sciences Research Grant
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日本の官庁/Japanese Governmental office
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東京農業大学研究倫理委員会
英語
Tokyo University of Agriculture IRB
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東京都世田谷区桜丘1-1-1
英語
1-1-1 Sakusaragaoka, Setagaya-ku, Tokyo
0354772562
t3tanaka@nodai.ac.jp
いいえ/NO
日本語
英語
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英語
2022 | 年 | 04 | 月 | 22 | 日 |
https://drive.google.com/file/d/1I8kDYexn4wjZ9-sl5Rl9eWZ6SraaODEC/view?usp=sharing
最終結果が公表されている/Published
6
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分析に用いたテキストデータに含まれる文章数は 487 あった。総抽出語数は4957 語,その中で異なる種類の語は 1127 語であった。「妊活」が最も頻出の語であり 72回,続いて「葉酸」が 54 回出現した。共起ネットワーク分析から得た 6 つのカテゴリ,すなわち「葉酸に他の成分を豊富に配合」,「妊活・妊娠中の女性のサポート」,「赤ちゃんとママの健康」,「厚生労働省の推奨」,「モノグルタミン酸型の有効性」,「安全性へのこだわり」を特定することができたことが成果であった。
英語
The number of sentences contained in the text data used in the analysis was 487. Six categories were obtained from the co-occurrence network analysis and named as follows: "Folic acid is rich in other ingredients", "Support for women who wish to become pregnant or are pregnant", "Health of babies and moms", "Recommended by the Ministry of Health, Labor and Welfare", "Effectiveness of monoglutamic acid type", and "Commitment to safety".
2022 | 年 | 10 | 月 | 25 | 日 |
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試験終了/Completed
2022 | 年 | 04 | 月 | 20 | 日 |
2022 | 年 | 03 | 月 | 10 | 日 |
2022 | 年 | 04 | 月 | 22 | 日 |
2022 | 年 | 04 | 月 | 29 | 日 |
日本語
プロトコールの詳細は次のURLから確認できる。
https://drive.google.com/file/d/1I8kDYexn4wjZ9-sl5Rl9eWZ6SraaODEC/view?usp=sharing
結果をまとめた論文は下の通りである。
上岡洋晴ら.日本の妊活者を対象とした企業のいわゆる健康食品の広報戦略の特徴:キャッチコピーにおける計量テキスト分析. Therapeutic Research 2022;43:601?10.
英語
Refer to the following URL about the protocol. https://drive.google.com/file/d/1I8kDYexn4wjZ9-sl5Rl9eWZ6SraaODEC/view?usp=sharing
2022 | 年 | 04 | 月 | 21 | 日 |
2022 | 年 | 10 | 月 | 25 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000054220
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000054220
研究計画書 | |
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登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
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登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
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登録日時 | ファイル名 |