UMIN試験ID | UMIN000045083 |
---|---|
受付番号 | R000051499 |
科学的試験名 | 遠隔型ペアレント・トレーニングの有効性の検討 -前後比較試験を通して- |
一般公開日(本登録希望日) | 2021/09/01 |
最終更新日 | 2022/03/31 21:51:58 |
日本語
遠隔型ペアレント・トレーニングの有効性の検討
-前後比較試験を通して-
英語
The effects of online parent : before-after study
日本語
遠隔型ペアレント・トレーニングの有効性の検討
-前後比較試験を通して-
英語
The effects of online parent : before-after study
日本語
遠隔型ペアレント・トレーニングの有効性の検討
-前後比較試験を通して-
英語
The effects of online parent : before-after study
日本語
遠隔型ペアレント・トレーニングの有効性の検討
-前後比較試験を通して-
英語
The effects of online parent : before-after study
日本/Japan |
日本語
発達障害
英語
developmental disorders
精神神経科学/Psychiatry | 成人/Adult |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
私達は発達障害児の保護者を対象にインターネットを利用した遠隔ペアレント・トレーニングを実施する。その後、介入の効果を検討することを目的とした。
英語
We aimed to examine the effects of an online parent training intervention for parents of developmental disorders children.
有効性/Efficacy
日本語
英語
日本語
肯定的・否定的養育行動尺度
WHO QOL 26
英語
Positive and Negative Parenting Scale
WHO Quality of Life 26
日本語
ベック抑うつ質問票
アイバーグ子どもの行動評価尺度
育児ストレスインデックス
子どもの行動チェックリスト
日本語版UCLA孤独感尺度
英語
Beck Depression Inventory-Second Edition
Eyberg Child Behavior Inventory
Parenting Stress Index
Child Behavior Checklist
Japanese version of UCLA LS3
介入/Interventional
単群/Single arm
非ランダム化/Non-randomized
オープン/Open -no one is blinded
無対照/Uncontrolled
1
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
行動・習慣/Behavior,custom | その他/Other |
日本語
本研究で実施するPTは,2週間に1回2時間,計10回のセッションで構成される。セッションはインターネットを介したビデオ通話アプリケーションであるZoomを利用して実施する。セッションの進行や説明などは研究分担者が行う。トレーニングの期間中,研究対象者は任意で指定されたホームワークを実施する。
英語
The online PT for this study will consist of 10 sessions of 2 hours each, once every two weeks. The sessions will be conducted using Zoom, a video communication application via the Internet. The sessions will be facilitated and explained by the researcher. During the training period, the participants will conduct homework.
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
20 | 歳/years-old | 以上/<= |
60 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
1.同意取得時の年齢が3歳から9歳の発達障害児を持つ保護者
2.同取得時の年齢が3歳から9歳の発達障害の疑いがある児童を持つ保護者
英語
1. Parents of children with developmental disorders whose age is around 3 to 9 years old at the time of obtaining consent.
2. Parents of children with suspected developmental disorders whose age is around 3 to 9 years old at the time of obtaining consent.
日本語
1.遠隔PTを受けるためのアプリケーションを活用できない者
2.その他,研究責任者が研究対象者として不適当と判断した者
英語
1. People who are unable to utilize the application for receiving online PT.
2. People who are judged by the principal investigator to be inappropriate as research subjects.
20
日本語
名 | 雅彦 |
ミドルネーム | |
姓 | 井上 |
英語
名 | Masahiko |
ミドルネーム | |
姓 | Inoue |
日本語
鳥取大学
英語
Tottori University
日本語
医学系研究科臨床心理学専攻
英語
Department of Clinical Psychology, Graduate School of Medical Sciences
683-8503
日本語
鳥取県米子市西町86
英語
86 Nishi-cho,Yonago-shi,Tottori Japan
0859386410
masahiko-inoue@med.tottori-u.ac.jp
日本語
名 | 智央 |
ミドルネーム | |
姓 | 山中 |
英語
名 | Tomohisa |
ミドルネーム | |
姓 | Yamanaka |
日本語
鳥取大学
英語
Tottori University
日本語
医学系研究科臨床心理学専攻
英語
Department of Clinical Psychology, Graduate School of Medical Sciences
683-8503
日本語
鳥取県米子市西町86
英語
86 Nishi-cho,Yonago-shi,Tottori Japan
0859386410
tysm1021@gmail.com
日本語
鳥取大学
英語
Tottori University.
日本語
日本語
医学系研究科臨床心理学専攻
日本語
英語
日本語
鳥取大学
英語
Tottori University.
日本語
日本語
医学系研究科臨床心理学専攻
その他/Other
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
鳥取大学大学院医学系研究科臨床心理学
英語
Department of Clinical Psychology, Graduate School of Medical Sciences
日本語
鳥取県米子市西町86
英語
86 Nishi-cho,Yonago-shi,Tottori Japan
859386410
M20M4009U@edu.tottori-u.ac.jp
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2021 | 年 | 09 | 月 | 01 | 日 |
未公表/Unpublished
23
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2021 | 年 | 08 | 月 | 30 | 日 |
2021 | 年 | 09 | 月 | 03 | 日 |
2021 | 年 | 08 | 月 | 31 | 日 |
2022 | 年 | 03 | 月 | 31 | 日 |
日本語
英語
2021 | 年 | 08 | 月 | 06 | 日 |
2022 | 年 | 03 | 月 | 31 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000051499
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000051499
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |