UMIN試験ID | UMIN000042375 |
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受付番号 | R000047610 |
科学的試験名 | 看護学生・臨床看護師の「エビデンスに基づく実践」の自己評価尺度・日本語版に対する混合研究法を用いた内容妥当性の評価に関する研究 |
一般公開日(本登録希望日) | 2020/11/06 |
最終更新日 | 2024/04/03 12:52:59 |
日本語
看護学生・臨床看護師の「エビデンスに基づく実践」の自己評価尺度・日本語版に対する混合研究法を用いた内容妥当性の評価に関する研究
英語
A study on evaluation of content validity for the Japanese version of self-assessed instruments regarding evidence-based practice among nursing students and clinical nurses using mixed methods
日本語
看護学生・臨床看護師の「エビデンスに基づく実践」の自己評価尺度・日本語版に対する混合研究法を用いた内容妥当性の評価に関する研究
英語
A study on evaluation of content validity for the Japanese version of self-assessed instruments regarding evidence-based practice among nursing students and clinical nurses using mixed methods
日本語
看護学生・臨床看護師の「エビデンスに基づく実践」の自己評価尺度・日本語版に対する混合研究法を用いた内容妥当性の評価に関する研究
英語
A study on evaluation of content validity for the Japanese version of self-assessed instruments regarding evidence-based practice among nursing students and clinical nurses using mixed methods
日本語
看護学生・臨床看護師の「エビデンスに基づく実践」の自己評価尺度・日本語版に対する混合研究法を用いた内容妥当性の評価に関する研究
英語
A study on evaluation of content validity for the Japanese version of self-assessed instruments regarding evidence-based practice among nursing students and clinical nurses using mixed methods
日本/Japan |
日本語
非該当
英語
Not applicable
看護学/Nursing | 成人/Adult |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
EBPの自己評価尺度である「Student-Evidence-Based Practice (S-EBPQ)」「EBP Implementation Scale(EBP-I)」「EBP competencies self-assessment(EBP-CSA)」の日本語訳の内容妥当性を評価すること
英語
To evaluate content validity of self-reported instruments of Japanese version about evidence-based practice (EBP) including student-Evidence-Based Practice (S-EBPQ, EBP Implementation Scale(EBP-I), and EBP competencies self-assessment(EBP-CSA)
その他/Others
日本語
なし
英語
None
日本語
内容妥当性(理解度、関連性、包括性)
英語
Content validity (relevance, comprehensiveness, and comprehensibility)
日本語
英語
観察/Observational
日本語
英語
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英語
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英語
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日本語
英語
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英語
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英語
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英語
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英語
20 | 歳/years-old | 以上/<= |
適用なし/Not applicable |
男女両方/Male and Female
日本語
1)専門家パネル、看護学生、臨床看護師・高度実践看護師のいずれかに該当する者
2)同意が得られるもの
英語
The inclusion criteria is as follows;
Expert panel member, nursing students, clinical nurses, or advanced practice nurses, with informed consent.
日本語
看護学生の場合は、以下の場合は除外
1)20歳未満の人
2)この研究の研究者が所属する組織に所属する人
英語
The exclusion criteria is as follows;
Nursing students who are under 20 years or belongs to the institution as the same as the researchers' institution of this study.
27
日本語
名 | 愛 |
ミドルネーム | |
姓 | 友滝 |
英語
名 | Ai |
ミドルネーム | |
姓 | Tomotaki |
日本語
国立研究開発法人 国立国際医療研究センター
英語
National Center for Global Health and Medicine,Japan
日本語
国立看護大学校
英語
National college of Nursing, Japan
204-8575
日本語
東京都清瀬市梅園1-2-1
英語
1-2-1 Umezono, Kyose, Tokyo, Japan
042-495-2211
atomotaki-tky@umin.ac.jp
日本語
名 | 愛 |
ミドルネーム | |
姓 | 友滝 |
英語
名 | Ai |
ミドルネーム | |
姓 | Tomotaki |
日本語
国立研究開発法人 国立国際医療研究センター
英語
National Center for Global Health and Medicine, Japan
日本語
国立看護大学校
英語
National college of Nursing, Japan
204-8575
日本語
東京都清瀬市梅園1-2-1
英語
1-2-1 Umezono, Kyose, Tokyo, Japan
042-495-2211
atomotaki-tky@umin.ac.jp
日本語
国立研究開発法人国立国際医療研究センター
英語
National college of Nursing, National Center for Global Health and Medicine, Japan
日本語
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国立看護大学校
日本語
英語
日本語
文部科学省
英語
JSPS KAKENHI JP-18K17452
日本語
日本語
日本の官庁/Japanese Governmental office
日本語
英語
日本語
慶應義塾大学、昭和大学
英語
KEIO University, Showa Uiversity
日本語
英語
日本語
国立研究開発法人国立国際医療研究センター臨床研究審査委員会
英語
Certified Review Board of National Center for Global Health and Medicine
日本語
東京都新宿区戸山1-21-1
英語
1-21-1 Toyama Shinjuku-ku, Tokyo, Japan
03-3202-7181
kenkyu-shinsa@hosp.ncgm.go.jp
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2020 | 年 | 11 | 月 | 06 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
英語
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英語
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英語
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英語
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英語
日本語
英語
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英語
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英語
試験終了/Completed
2020 | 年 | 10 | 月 | 14 | 日 |
2020 | 年 | 11 | 月 | 06 | 日 |
2020 | 年 | 12 | 月 | 01 | 日 |
2021 | 年 | 03 | 月 | 31 | 日 |
日本語
看護学生・看護師を対象としたエビデンスに基づく実践の自己評価尺度の開発で、日本語訳の内的妥当性の検証を目的としたアンケート調査とインタビューの実施
1. 研究デザイン
横断研究
2. 対象者の募集方法
機縁法により依頼する。
3. 調査項目
1) EBPの自己評価尺度である「Student-Evidence-Based Practice (S-EBPQ)」「EBP Implementation Scale(EBP-I)」「EBP competencies self-assessment(EBP-CSA)」の日本語訳案を用いた自記式調査
2) インタビューによる理解度、関連性、包括性(内容妥当性)に対する意見
4. 分析方法
各尺度のデータは粗集計を行う。インタビューデータは質的記述的に分析する。さらに、これらの定量的・定性的なデータは混合研究法を用いて統合して分析する。
英語
1. Study design
Cross-sectional study
2. Participant recruitment
Snowballing sampling
3. Questionnaire items
1) Self-reported instruments of Japanese version about evidence-based practice (EBP) including student-Evidence-Based Practice (S-EBPQ, EBP Implementation Scale(EBP-I), and EBP competencies self-assessment(EBP-CSA).
2) Opinions for relevance, comprehensiveness, and comprehensibility as content validity about three instruments related to EBP by interview .
4. Analysis
We will calculate descriptive statistics for each scale and use qualitative descriptive analysis for interviews data.
In addition, these quantitative and qualitative data will be integrated by mixed method design.
2020 | 年 | 11 | 月 | 06 | 日 |
2024 | 年 | 04 | 月 | 03 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000047610
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000047610
研究計画書 | |
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登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
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登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
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登録日時 | ファイル名 |