UMIN試験ID | UMIN000039681 |
---|---|
受付番号 | R000045260 |
科学的試験名 | |
一般公開日(本登録希望日) | 2020/03/03 |
最終更新日 | 2020/03/03 22:22:41 |
日本語
英語
Effect of Rational Digital Storytelling Intervention on Depression among Adolescent-Athletes with Special Educational Needs
日本語
英語
Effect of Rational Digital Storytelling Intervention on Depression among Adolescent-Athletes with Special Educational Needs
日本語
英語
Effect of Rational Digital Storytelling Intervention on Depression among Adolescent-Athletes with Special Educational Needs
日本語
英語
Effect of Rational Digital Storytelling Intervention on Depression among Adolescent-Athletes with Special Educational Needs
アフリカ/Africa |
日本語
英語
Depression
精神神経科学/Psychiatry | リハビリテーション医学/Rehabilitation medicine |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
英語
This study aimed to determine the effect of a rational digital storytelling intervention on depression among a sample of adolescent-athletes with special educational needs.
有効性/Efficacy
日本語
英語
その他/Others
その他/Others
該当せず/Not applicable
日本語
英語
The Beck Depression Inventory-II (BDI II): Time 1, Time 2, Time 3
日本語
英語
The Child and Adolescent Scale of Irrationality (CASI): Time 1, Time 2, Time 3
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
ランダム化/Randomized
集団/Cluster
オープンだが測定者がブラインド化されている/Open -but assessor(s) are blinded
実薬・標準治療対照/Active
封筒法/Numbered container method
2
治療・ケア/Treatment
その他/Other |
日本語
英語
The treatment group participated in the rational digital storytelling intervention, over a twelve-week period whereas the control group was exposed to oral storytelling at precisely the same timeframe, with the meeting sessions holding 2 times weekly.
日本語
英語
Experimental, n=30; Control, n=30
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
15 | 歳/years-old | 以上/<= |
20 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
英語
Prospective participants were included if their self-reported mean depression score was moderate to severe as measured by Beck Depression Inventory-II (BDI-II); completed the informed consent form; and were not currently enrolled in another depression management intervention.
日本語
英語
A prospective participant was considered ineligible for the study if their self-reported mean depression score was normal.
60
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | Uche |
ミドルネーム | D. |
姓 | Asogwa |
日本語
英語
University of Nigeria Nsukka
日本語
英語
Faculty of Education,
410001
日本語
英語
Faculty of Education, University of Nigeria Nsukka
08068792704
uche.asogwa@unn.edu.ng
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | Chiedu |
ミドルネーム | |
姓 | Eseadi |
日本語
英語
University of Nigeria Nsukka
日本語
英語
Faculty of Education,
410001
日本語
英語
Educational Foundations
08137258914
chiedu.eseadi@unn.edu.ng
日本語
その他
英語
Otusum Consult Training & Services Nigeria
日本語
日本語
日本語
英語
日本語
その他
英語
Self-funding
日本語
日本語
自己調達/Self funding
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
Faculty of Education Research Ethics Committee
日本語
英語
University of Nigeria Nsukka
2348157702756
education.faculty@unn.edu.ng
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2020 | 年 | 03 | 月 | 03 | 日 |
未公表/Unpublished
60
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
None
日本語
英語
depressive symptoms, irrational thinking
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2018 | 年 | 12 | 月 | 15 | 日 |
2019 | 年 | 01 | 月 | 06 | 日 |
2019 | 年 | 04 | 月 | 01 | 日 |
2020 | 年 | 02 | 月 | 22 | 日 |
2020 | 年 | 02 | 月 | 26 | 日 |
2020 | 年 | 02 | 月 | 26 | 日 |
2020 | 年 | 02 | 月 | 27 | 日 |
日本語
英語
2020 | 年 | 03 | 月 | 03 | 日 |
2020 | 年 | 03 | 月 | 03 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000045260
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000045260
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |