UMIN-CTR 臨床試験登録情報の閲覧

UMIN試験ID UMIN000038062
受付番号 R000043387
科学的試験名
一般公開日(本登録希望日) 2019/10/04
最終更新日 2020/12/04 12:10:25

※ 本ページ収載の情報は、臨床試験に関する情報公開を目的として、UMINが開設しているUMIN臨床試験登録システムに提供された臨床試験情報です。
※ 特定の医薬品や治療法等については、医療関係者や一般の方に向けて広告することは目的としていません。


基本情報/Basic information

一般向け試験名/Public title

日本語


英語
The Effects of Team-based Learning in the Postpartum Hemorrhage Topic for Midwife Student in Indonesia

一般向け試験名略称/Acronym

日本語


英語
TBL in Indonesia

科学的試験名/Scientific Title

日本語


英語
The Effects of Team-based Learning in the Postpartum Hemorrhage Topic for Midwife Student in Indonesia: A Quasi Experimental Design

科学的試験名略称/Scientific Title:Acronym

日本語


英語
TBL in Indonesia

試験実施地域/Region

日本/Japan


対象疾患/Condition

対象疾患名/Condition

日本語


英語
student

疾患区分1/Classification by specialty

看護学/Nursing 成人/Adult

疾患区分2/Classification by malignancy

悪性腫瘍以外/Others

ゲノム情報の取扱い/Genomic information

いいえ/NO


目的/Objectives

目的1/Narrative objectives1

日本語


英語
This study aimed to evaluate the effect of team-based learning on Postpartum hemorrhage (PPH) topic of second-year midwifery student in Indonesia

目的2/Basic objectives2

有効性/Efficacy

目的2 -その他詳細/Basic objectives -Others

日本語


英語

試験の性質1/Trial characteristics_1


試験の性質2/Trial characteristics_2


試験のフェーズ/Developmental phase



評価/Assessment

主要アウトカム評価項目/Primary outcomes

日本語


英語
Learning Outcome (knowledge and clinical reasoning)

副次アウトカム評価項目/Key secondary outcomes

日本語


英語
Knowledge retention and learning experience


基本事項/Base

試験の種類/Study type

介入/Interventional


試験デザイン/Study design

基本デザイン/Basic design

並行群間比較/Parallel

ランダム化/Randomization

ランダム化/Randomized

ランダム化の単位/Randomization unit

集団/Cluster

ブラインド化/Blinding

オープンだが測定者がブラインド化されている/Open -but assessor(s) are blinded

コントロール/Control

実薬・標準治療対照/Active

層別化/Stratification


動的割付/Dynamic allocation


試験実施施設の考慮/Institution consideration


ブロック化/Blocking


割付コードを知る方法/Concealment



介入/Intervention

群数/No. of arms

2

介入の目的/Purpose of intervention

教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training

介入の種類/Type of intervention

行動・習慣/Behavior,custom その他/Other

介入1/Interventions/Control_1

日本語


英語
Three times of team-based learning class, 90 minutes each time.

介入2/Interventions/Control_2

日本語


英語
Three times of lecture class, 90 minutes each time.

介入3/Interventions/Control_3

日本語


英語

介入4/Interventions/Control_4

日本語


英語

介入5/Interventions/Control_5

日本語


英語

介入6/Interventions/Control_6

日本語


英語

介入7/Interventions/Control_7

日本語


英語

介入8/Interventions/Control_8

日本語


英語

介入9/Interventions/Control_9

日本語


英語

介入10/Interventions/Control_10

日本語


英語


適格性/Eligibility

年齢(下限)/Age-lower limit

17 歳/years-old 以上/<=

年齢(上限)/Age-upper limit

25 歳/years-old 以下/>=

性別/Gender

女/Female

選択基準/Key inclusion criteria

日本語


英語
no experience of TBL, completed previous semester credits and willingness to participate in this study

除外基準/Key exclusion criteria

日本語


英語
have experience of TBL, not completed previous semester credits and not willingness to participate in this study

目標参加者数/Target sample size

100


責任研究者/Research contact person

責任研究者/Name of lead principal investigator

日本語

ミドルネーム


英語
Yunefit
ミドルネーム
Ulfa

所属組織/Organization

日本語


英語
St.Luke`s International University, Graduate school

所属部署/Division name

日本語


英語
Nursing science, Women's health & midwifery

郵便番号/Zip code

104-0044

住所/Address

日本語


英語
10-1 Akashi-cho, Chuo-ku, Tokyo 104-0044

電話/TEL

03-3543-6391

Email/Email

17dn901@slcn.ac.jp


試験問い合わせ窓口/Public contact

試験問い合わせ窓口担当者/Name of contact person

日本語

ミドルネーム


英語
Yunefit
ミドルネーム
Ulfa

組織名/Organization

日本語


英語
St.Luke's International University,

部署名/Division name

日本語


英語
Nursing science, Women's health & midwifery

郵便番号/Zip code

3510115

住所/Address

日本語


英語
Wako-shi, Niikura 1-14-65, room 101

電話/TEL

03-3543-6391

試験のホームページURL/Homepage URL


Email/Email

yunefit@gmail.com


実施責任個人または組織/Sponsor or person

機関名/Institute

日本語
その他


英語
St.Luke's International University

機関名/Institute
(機関選択不可の場合)

日本語


部署名/Department

日本語


個人名/Personal name

日本語


英語


研究費提供組織/Funding Source

機関名/Organization

日本語
その他


英語
Japan Society for the Promotion of Science Core to Core Program/Asia Africa Science Platform Program (2018-2021)

機関名/Organization
(機関選択不可の場合)

日本語


組織名/Division

日本語


組織の区分/Category of Funding Organization

日本の官庁/Japanese Governmental office

研究費拠出国/Nationality of Funding Organization

日本語


英語
Japan


その他の関連組織/Other related organizations

共同実施組織/Co-sponsor

日本語


英語

その他の研究費提供組織/Name of secondary funder(s)

日本語


英語
Indonesia Endowment Fund for Education


IRB等連絡先(公開)/IRB Contact (For public release)

組織名/Organization

日本語


英語
St.Luke's International University

住所/Address

日本語


英語
10-1 Akashi-cho, Chuo-ku, Tokyo 104-0044

電話/Tel

+81-3-3543-6391

Email/Email

yunefit@gmail.com


他機関から発行された試験ID/Secondary IDs

他機関から発行された試験ID/Secondary IDs

いいえ/NO

試験ID1/Study ID_1


ID発行機関1/Org. issuing International ID_1

日本語


英語

試験ID2/Study ID_2


ID発行機関2/Org. issuing International ID_2

日本語


英語

治験届/IND to MHLW



試験実施施設/Institutions

試験実施施設名称/Institutions

Health Polytechnic Padang of the Ministry of Health of the Republic of Indonesia


その他の管理情報/Other administrative information

一般公開日(本登録希望日)/Date of disclosure of the study information

2019 10 04


関連情報/Related information

プロトコル掲載URL/URL releasing protocol


試験結果の公開状況/Publication of results

未公表/Unpublished


結果/Result

結果掲載URL/URL related to results and publications


組み入れ参加者数/Number of participants that the trial has enrolled

115

主な結果/Results

日本語


英語
Demographic data and pre-test were not significantly different between the two groups. The mean knowledge score were significantly higher among TBL students compared to the control group at post-test (p> 0.001). As for the clinical reasoning score, there was a significant improvement of students in the TBL groups compare to lecture groups at post-test and 2 weeks post-test. The learning experience showed that the intervention group had a significantly higher score compared to the control group.

主な結果入力日/Results date posted

2020 12 04

結果掲載遅延/Results Delayed


結果遅延理由/Results Delay Reason

日本語


英語
Data processing

最初の試験結果の出版日/Date of the first journal publication of results


参加者背景/Baseline Characteristics

日本語


英語
Age, last educational background, Future clinical midwife profession and Grade point Average (GPA)

参加者の流れ/Participant flow

日本語


英語
118 Assessed for Eligibility - 115
Cluster randomized (3 drop out)-62
Allocated to Intervention group and 53
Allocated to Control group.



有害事象/Adverse events

日本語


英語
There was no adverse events during the intervention

評価項目/Outcome measures

日本語


英語
knowledge, clinical reasoning and learning experience

個別症例データ共有計画/Plan to share IPD

日本語


英語

個別症例データ共有計画の詳細/IPD sharing Plan description

日本語


英語


試験進捗状況/Progress

試験進捗状況/Recruitment status

試験終了/Completed

プロトコル確定日/Date of protocol fixation

2019 08 10

倫理委員会による承認日/Date of IRB

2019 09 17

登録・組入れ開始(予定)日/Anticipated trial start date

2019 10 15

フォロー終了(予定)日/Last follow-up date

2020 02 21

入力終了(予定)日/Date of closure to data entry

2020 04 15

データ固定(予定)日/Date trial data considered complete

2020 04 15

解析終了(予定)日/Date analysis concluded

2020 04 30


その他/Other

その他関連情報/Other related information

日本語


英語


管理情報/Management information

登録日時/Registered date

2019 09 20

最終更新日/Last modified on

2020 12 04



閲覧ページへのリンク/Link to view the page

日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000043387


英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000043387


研究計画書
登録日時 ファイル名

研究症例データ仕様書
登録日時 ファイル名

研究症例データ
登録日時 ファイル名