UMIN試験ID | UMIN000038062 |
---|---|
受付番号 | R000043387 |
科学的試験名 | |
一般公開日(本登録希望日) | 2019/10/04 |
最終更新日 | 2020/12/04 12:10:25 |
日本語
英語
The Effects of Team-based Learning in the Postpartum Hemorrhage Topic for Midwife Student in Indonesia
日本語
英語
TBL in Indonesia
日本語
英語
The Effects of Team-based Learning in the Postpartum Hemorrhage Topic for Midwife Student in Indonesia: A Quasi Experimental Design
日本語
英語
TBL in Indonesia
日本/Japan |
日本語
英語
student
看護学/Nursing | 成人/Adult |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
英語
This study aimed to evaluate the effect of team-based learning on Postpartum hemorrhage (PPH) topic of second-year midwifery student in Indonesia
有効性/Efficacy
日本語
英語
日本語
英語
Learning Outcome (knowledge and clinical reasoning)
日本語
英語
Knowledge retention and learning experience
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
ランダム化/Randomized
集団/Cluster
オープンだが測定者がブラインド化されている/Open -but assessor(s) are blinded
実薬・標準治療対照/Active
2
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
行動・習慣/Behavior,custom | その他/Other |
日本語
英語
Three times of team-based learning class, 90 minutes each time.
日本語
英語
Three times of lecture class, 90 minutes each time.
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
17 | 歳/years-old | 以上/<= |
25 | 歳/years-old | 以下/>= |
女/Female
日本語
英語
no experience of TBL, completed previous semester credits and willingness to participate in this study
日本語
英語
have experience of TBL, not completed previous semester credits and not willingness to participate in this study
100
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | Yunefit |
ミドルネーム | |
姓 | Ulfa |
日本語
英語
St.Luke`s International University, Graduate school
日本語
英語
Nursing science, Women's health & midwifery
104-0044
日本語
英語
10-1 Akashi-cho, Chuo-ku, Tokyo 104-0044
03-3543-6391
17dn901@slcn.ac.jp
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | Yunefit |
ミドルネーム | |
姓 | Ulfa |
日本語
英語
St.Luke's International University,
日本語
英語
Nursing science, Women's health & midwifery
3510115
日本語
英語
Wako-shi, Niikura 1-14-65, room 101
03-3543-6391
yunefit@gmail.com
日本語
その他
英語
St.Luke's International University
日本語
日本語
日本語
英語
日本語
その他
英語
Japan Society for the Promotion of Science Core to Core Program/Asia Africa Science Platform Program (2018-2021)
日本語
日本語
日本の官庁/Japanese Governmental office
日本語
英語
Japan
日本語
英語
日本語
英語
Indonesia Endowment Fund for Education
日本語
英語
St.Luke's International University
日本語
英語
10-1 Akashi-cho, Chuo-ku, Tokyo 104-0044
+81-3-3543-6391
yunefit@gmail.com
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
Health Polytechnic Padang of the Ministry of Health of the Republic of Indonesia
2019 | 年 | 10 | 月 | 04 | 日 |
未公表/Unpublished
115
日本語
英語
Demographic data and pre-test were not significantly different between the two groups. The mean knowledge score were significantly higher among TBL students compared to the control group at post-test (p> 0.001). As for the clinical reasoning score, there was a significant improvement of students in the TBL groups compare to lecture groups at post-test and 2 weeks post-test. The learning experience showed that the intervention group had a significantly higher score compared to the control group.
2020 | 年 | 12 | 月 | 04 | 日 |
日本語
英語
Data processing
日本語
英語
Age, last educational background, Future clinical midwife profession and Grade point Average (GPA)
日本語
英語
118 Assessed for Eligibility - 115
Cluster randomized (3 drop out)-62
Allocated to Intervention group and 53
Allocated to Control group.
日本語
英語
There was no adverse events during the intervention
日本語
英語
knowledge, clinical reasoning and learning experience
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2019 | 年 | 08 | 月 | 10 | 日 |
2019 | 年 | 09 | 月 | 17 | 日 |
2019 | 年 | 10 | 月 | 15 | 日 |
2020 | 年 | 02 | 月 | 21 | 日 |
2020 | 年 | 04 | 月 | 15 | 日 |
2020 | 年 | 04 | 月 | 15 | 日 |
2020 | 年 | 04 | 月 | 30 | 日 |
日本語
英語
2019 | 年 | 09 | 月 | 20 | 日 |
2020 | 年 | 12 | 月 | 04 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000043387
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000043387
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |