UMIN試験ID | UMIN000035652 |
---|---|
受付番号 | R000040610 |
科学的試験名 | |
一般公開日(本登録希望日) | 2019/01/24 |
最終更新日 | 2019/01/23 23:31:05 |
日本語
英語
Effect of Language Educational Intervention on Social participation among Emerging Adults with Autism
日本語
英語
Effect of Language Educational Intervention
日本語
英語
Effect of Language Educational Intervention on Social participation among Emerging Adults with Autism
日本語
英語
Effect of Language Educational Intervention
アフリカ/Africa |
日本語
英語
Clinical Condition
リハビリテーション医学/Rehabilitation medicine |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
英語
The objective of the study was to examine the effect of Language Education Intervention (LEI) on social participation among emerging adults with autism.
有効性/Efficacy
日本語
英語
その他/Others
その他/Others
該当せず/Not applicable
日本語
英語
Results indicated a significantly increase in social participation of emerging adults exposed to the LEI when compared to their counterpart in the waitlist control group
日本語
英語
N/A
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
ランダム化/Randomized
集団/Cluster
オープンだが測定者がブラインド化されている/Open -but assessor(s) are blinded
無治療対照/No treatment
はい/YES
いいえ/NO
動的割付けの際に施設を調整因子としている/Institution is considered as adjustment factor in dynamic allocation.
はい/YES
封筒法/Numbered container method
2
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
行動・習慣/Behavior,custom |
日本語
英語
Language Education Intervention for increased social participation among emerging adults with autism
日本語
英語
No treatment
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
24 | 歳/years-old | 以上/<= |
24 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
英語
We ensured that every participant met DSM-IV-TR criteria for autism and have low social participation when measured with Social Participation Questionnaire (SPQ). Other criteria included being willing to sign informed consent form be available to attend all the sessions of the intervention, and also have English Language as major communication language.
日本語
英語
Not meeting the inclusion criteria
86
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Amuche Nnamani |
日本語
英語
Department of Arts Education, University of Nigeria, Nsukka
日本語
英語
Ethics Unit
日本語
英語
Department of Art Education
08035458263
Amuche.nnamani@unn.edu.ng
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Mkpoikanke Sunday Otu |
日本語
英語
University of Nigeria, Nsukka
日本語
英語
Research Department
日本語
英語
Department of Educational Foundations, University of Nigeria, Nsukka
+2348035599525
mkpoikanke.otu@unn.educ.ng
日本語
その他
英語
N/A
日本語
日本語
日本語
英語
日本語
その他
英語
N/A
日本語
日本語
自己調達/Self funding
日本語
英語
Nigeria
日本語
英語
N/A
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2019 | 年 | 01 | 月 | 24 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
英語
Results indicated a significantly increase in social participation of emerging adults exposed to the LEI when compared to their counterpart in the waitlist control group
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2018 | 年 | 08 | 月 | 05 | 日 |
2018 | 年 | 08 | 月 | 11 | 日 |
2019 | 年 | 01 | 月 | 08 | 日 |
2019 | 年 | 01 | 月 | 10 | 日 |
2019 | 年 | 01 | 月 | 10 | 日 |
2019 | 年 | 01 | 月 | 15 | 日 |
日本語
英語
N/A
2019 | 年 | 01 | 月 | 23 | 日 |
2019 | 年 | 01 | 月 | 23 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000040610
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000040610