UMIN試験ID | UMIN000032176 |
---|---|
受付番号 | R000036677 |
科学的試験名 | 地域ニーズに基づく施策化を展開するための中堅保健師向け教育プログラムの開発:ランダム化比較試験(2回目) |
一般公開日(本登録希望日) | 2018/04/13 |
最終更新日 | 2019/04/01 15:01:02 |
日本語
地域ニーズに基づく施策化を展開するための中堅保健師向け教育プログラムの開発:ランダム化比較試験(2回目)
英語
Developing educational program for middle-level public health nurses to create a new program which based on the community health needs: Randomized control trial(Second time)
日本語
中堅保健師向け施策化教育プログラムの開発:ランダム化比較試験(2回目)
英語
Developing educational program for middle-level public health nurses to create a new program: Randomized control trial(Second time)
日本語
地域ニーズに基づく施策化を展開するための中堅保健師向け教育プログラムの開発:ランダム化比較試験(2回目)
英語
Developing educational program for middle-level public health nurses to create a new program which based on the community health needs: Randomized control trial(Second time)
日本語
中堅保健師向け施策化教育プログラムの開発:ランダム化比較試験(2回目)
英語
Developing educational program for middle-level public health nurses to create a new program: Randomized control trial(Second time)
日本/Japan |
日本語
なし
英語
No
看護学/Nursing |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
行政に働く中堅保健師が、日常業務の中で把握した地域住民のヘルスニーズを施策に反映するための計画立案をできるようになるための施策化教育プログラムを開発する。
英語
The purpose of this study was to develop educational program for middle-level public health nurses to create a new program based on the community health needs which were identified through daily practices.
有効性/Efficacy
日本語
英語
検証的/Confirmatory
実務的/Pragmatic
該当せず/Not applicable
日本語
行政保健師の施策化能力評価尺度
保健師のコンピテンシー評価尺度-事業・社会資源の創出-
施策化に関する知識・行動
(介入前、介入後)
英語
The competency of public health nurses in public health policy scale
Competency measurement of creativity for public health nurse
Knowledge and attitude of program development
:Baseline, after intervention
日本語
保健師のネットワーク形成に関する実践(介入前、介入後)
e-learning受講後の研修内容の評価項目
(介入後)
英語
Networking practice of public health nurses: Baseline, after intervention
Evaluation of contents of web-based learning and face-to-face group sessions: After intervention
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
ランダム化/Randomized
個別/Individual
試験参加者がブラインド化されている単盲検/Single blind -participants are blinded
無治療対照/No treatment
いいえ/NO
いいえ/NO
施設を考慮していない/Institution is not considered as adjustment factor.
はい/YES
中央登録/Central registration
2
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
その他/Other |
日本語
e-learning1-8の視聴
英語
Participating web-based learning modules include 8 parts.
日本語
希望者はe-learning1-8の視聴後、集合研修の受講
英語
Person who want to join a face-to face group sessions after watching the web-based learning module 8.
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
適用なし/Not applicable |
適用なし/Not applicable |
男女両方/Male and Female
日本語
行政に働く常勤の中堅保健師
(保健師経験年数5~10年)
英語
The person who was the middle-level public health nurses and have worked as full-time staff at public administration.
PHNs who have years of experiences as municipal or prefectural public health nurse 5 - 20 years.
日本語
職位が係長級以上の者
2017年の研究参加者
英語
The exclusion criteria was public health nurses above the level of unit chief and who joined this research in 2017.
500
日本語
名 | 京子 |
ミドルネーム | |
姓 | 吉岡 |
英語
名 | Kyoko |
ミドルネーム | |
姓 | Yoshioka-Maeda |
日本語
国立保健医療科学院
英語
National Institute of Public Health
日本語
生涯健康研究部
英語
Department of Health Promotion
351-0197
日本語
2-3-6
英語
Minami
048-458-6111
yoshioka.k.aa@niph.go.jp
日本語
名 | 京子 |
ミドルネーム | |
姓 | 吉岡 |
英語
名 | Kyoko |
ミドルネーム | |
姓 | Yoshioka-Maeda |
日本語
National Institute of Public Health
英語
National Institute of Public Health
日本語
生涯健康研究部
英語
Department of Health Promotion
351-0197
日本語
2-3-6
英語
Minami
048-458-6111
http://phn.s28.xrea.com/
yoshioka.k.aa@niph.go.jp
日本語
その他
英語
Department of Health Promotion, National Institute of Public Health
日本語
国立保健医療科学院
日本語
生涯健康研究部
日本語
英語
日本語
科学技術振興機構
英語
Japan Society for the promotion of Science
日本語
日本語
その他の国の官庁/Government offices of other countries
日本語
日本
英語
日本語
兵庫県立大学
千葉県立保健医療大学
英語
University of Hyogo
Chiba Prefectural University of Health Sciences
日本語
なし
英語
No
日本語
国立保健医療科学院
英語
National Institute of Public Health
日本語
埼玉県和光市南2-3-6
英語
2-3-6, Minami, Wako-shi, Saitama
0484586111
yoshioka.k.aa@niph.go.jp
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
国立保健医療科学院
2018 | 年 | 04 | 月 | 13 | 日 |
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5941601/
中間解析等の途中公開/Partially published
http://phn.s28.xrea.com/
244
日本語
244人がベースライン調査に回答し、介入群121人、対照群123人に無作為に割り付けた。90人が教育プログラムを完遂した。その結果、事業・社会資源の創出に関する保健師のコンピテンシー尺度(CMC尺度)については2群間で有意差は認められなかったが、この研修プログラムに参加する以前の施策化に関する卒後教育の有無別を考慮して比較した結果、卒後教育を受けた経験を持つ者の方が、CMC尺度得点の有意な改善を認めた。また施策化に関する知識・技術については、介入群の方が対照群よりも有意な改善を認めた。
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
なし
英語
No
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2018 | 年 | 01 | 月 | 20 | 日 |
2018 | 年 | 01 | 月 | 30 | 日 |
2018 | 年 | 06 | 月 | 01 | 日 |
2018 | 年 | 09 | 月 | 30 | 日 |
2018 | 年 | 12 | 月 | 31 | 日 |
2019 | 年 | 01 | 月 | 30 | 日 |
2019 | 年 | 02 | 月 | 20 | 日 |
日本語
英語
2018 | 年 | 04 | 月 | 10 | 日 |
2019 | 年 | 04 | 月 | 01 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000036677
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000036677
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
2019/04/01 | 2.0915倫理審査_計画書.pdf |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
2019/04/01 | 02 H30科研データ.xlsx |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
2019/04/01 | 02 H30科研データ.xlsx |