UMIN試験ID | UMIN000027409 |
---|---|
受付番号 | R000031410 |
科学的試験名 | クライアント中心の作業療法実践のための協働的介入がIADL能力に及ぼす影響 |
一般公開日(本登録希望日) | 2017/05/19 |
最終更新日 | 2017/05/19 15:41:11 |
日本語
クライアント中心の作業療法実践のための協働的介入がIADL能力に及ぼす影響
英語
The Collaborative Client-Centered Approach is effective for Instrumental Activities of Daily Living occupational therapy in a Japanese setting.
日本語
協働的介入がIADL能力に及ぼす影響
英語
The Collaborative Approach is effective for Instrumental Activities of Daily Living.
日本語
クライアント中心の作業療法実践のための協働的介入がIADL能力に及ぼす影響
英語
The Collaborative Client-Centered Approach is effective for Instrumental Activities of Daily Living occupational therapy in a Japanese setting.
日本語
協働的介入がIADL能力に及ぼす影響
英語
The Collaborative Approach is effective for Instrumental Activities of Daily Living.
日本/Japan |
日本語
健常人
英語
Adult
成人/Adult |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
身体制限のある若年成人を対象に,OT介入(協働群,クライアント主導群,セラピスト主導群)の違いが,IADL能力への介入効果に与える影響について比較検討し,明らかにする事である。
英語
The purpose of this study was to compare the effectiveness of collaborative, client-led, and therapist-led approaches.
有効性/Efficacy
日本語
英語
日本語
Assessment of Motor and Process Skills(AMPS)(3回の介入後に測定)
英語
Assessment of Motor and Process Skills(AMPS)(after three intervention sessions)
日本語
英語
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
ランダム化/Randomized
個別/Individual
オープンだが測定者がブラインド化されている/Open -but assessor(s) are blinded
実薬・標準治療対照/Active
3
治療・ケア/Treatment
行動・習慣/Behavior,custom | その他/Other |
日本語
協働的介入でIADL練習を3週間、週1回、1回当たり1時間実施する
英語
The collaborative approach comprised weekly one-hour sessions and ran for three weeks.
日本語
クライアント主導的介入でIADL練習を3週間、週1回、1回当たり1時間実施する
英語
The client-led approach comprised weekly one-hour sessions and ran for three weeks.
日本語
セラピスト主導的介入でIADL練習を3週間、週1回、1回当たり1時間実施する
英語
The therapist-led approach comprised weekly one-hour sessions and ran for three weeks.
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
18 | 歳/years-old | 以上/<= |
40 | 歳/years-old | 未満/> |
男女両方/Male and Female
日本語
a)IADL領域の課題遂行に問題がない健常者
b)本研究用に作成した課題リストの中で,10課題以上慣れている課題がある
c)OT介入に関する専門知識・技術を持たない者
英語
All participants were recruited consistent with the following inclusion criteria: healthy adults with no IADL disability history; familiar with >10 IADLs on a list created for this study; no prior expertise, knowledge, or skills related to the occupational therapy intervention.
日本語
選択基準を満たさない人
英語
Participants who meet key inclusion criteria
30
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | 金野 達也 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Kaneno Tatsuya |
日本語
目白大学
英語
Mejiro University
日本語
作業療法学科
英語
Department of Occupational Therapy
日本語
〒339-8501埼玉県さいたま市岩槻区浮谷320
英語
339-8501 320 Ukiya, iwatukiku, Saitama city, Saitama-ken Japan
048-797-2152
kaneno@mejiro.ac.jp
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | 金野 達也 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Kaneno Tatsuya |
日本語
目白大学
英語
Mejiro University
日本語
作業療法学科
英語
Department of Occupational Therapy
日本語
〒339-8501埼玉県さいたま市岩槻区浮谷320
英語
339-8501 320 Ukiya, iwatukiku, Saitama city, Saitama-ken Japan
048-797-2152
https://www.mejiro.ac.jp/univ/course/health/ot/
kaneno@mejiro.ac.jp
日本語
その他
英語
Mejiro University
日本語
目白大学
日本語
日本語
英語
日本語
自己調達
英語
Self-funding
日本語
なし
日本語
自己調達/Self funding
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2017 | 年 | 05 | 月 | 19 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2013 | 年 | 10 | 月 | 01 | 日 |
2013 | 年 | 10 | 月 | 01 | 日 |
日本語
英語
2017 | 年 | 05 | 月 | 19 | 日 |
2017 | 年 | 05 | 月 | 19 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000031410
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000031410
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |