UMIN試験ID | UMIN000026318 |
---|---|
受付番号 | R000030121 |
科学的試験名 | 視覚的学習と視覚的フィードバックを用いた運動学習の効果 |
一般公開日(本登録希望日) | 2017/03/01 |
最終更新日 | 2021/03/15 14:09:25 |
日本語
視覚的学習と視覚的フィードバックを用いた運動学習の効果
英語
Effect of visual information and feedback on motor learning
日本語
運動学習と視覚情報との関連
英語
Relationship between visual information and motor learning
日本語
視覚的学習と視覚的フィードバックを用いた運動学習の効果
英語
Effect of visual information and feedback on motor learning
日本語
運動学習と視覚情報との関連
英語
Relationship between visual information and motor learning
日本/Japan |
日本語
健常者
英語
Healthy adults
成人/Adult |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
視覚情報が運動学習へどのような影響を及ぼすかを検討する。また、その影響の対象者間の差異についてを検討する。
英語
To elucidate how visual informations affect motor learning
To elucidate differences of the visual informations effects on the subjects
その他/Others
日本語
リハビリテーションでの運動指導の一助
英語
Assistance of exercise instruction for rehabilitation
日本語
けん玉の1つの技の成功率
日本版運動心像質問紙改訂版
英語
Possibility of success of a skill of KENDAMA
JMIQ-R
日本語
英語
介入/Interventional
単群/Single arm
非ランダム化/Non-randomized
オープン/Open -no one is blinded
無対照/Uncontrolled
1
予防・検診・検査/Prevention
行動・習慣/Behavior,custom |
日本語
介入期間は2日間
けん玉の「とめけん」を実施
練習を100回実施
翌日に学習保持テストを実施
英語
Intervention duration is two days
The subjects perform "TOMEKEN" using KENDAMA
The subjects practice "TOMEKEN" at 100 times.
Retention test is performed 24 hours later
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
20 | 歳/years-old | 以上/<= |
30 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
健常成人
英語
Healthy adults
日本語
けん玉を実施を阻害する痛みなどがある
英語
No impairments for performing a KENDAMA
20
日本語
名 | 洋一郎 |
ミドルネーム | |
姓 | 佐藤 |
英語
名 | Yoichiro |
ミドルネーム | |
姓 | Sato |
日本語
北海道科学大学
英語
Hokkaido University of Science
日本語
理学療法学科
英語
Department of Physical Therapy
006-8585
日本語
15-4-1, Maeda 7-jo, Teine
英語
7-15-4-1 Maeda, Teine, Sapporo
0116887192
sato-y@hus.ac.jp
日本語
名 | 洋一郎 |
ミドルネーム | |
姓 | 佐藤 |
英語
名 | Yoichiro |
ミドルネーム | |
姓 | Sato |
日本語
Hokkaido University of Science
英語
Hokkaido University of Science
日本語
理学療法学科
英語
Department of Physical Therapy
006-8585
日本語
15-4-1, Maeda 7-jo, Teine
英語
7-15-4-1 Maeda, Teine, Sapporo
0116887192
sato-y@hus.ac.jp
日本語
北海道科学大学
英語
Hokkaido University of Science
日本語
日本語
日本語
英語
日本語
北海道科学大学
英語
Hokkaido University of Science
日本語
日本語
その他/Other
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
北海道科学大学
英語
Hokkaido University of Science
日本語
15-4-1, Maeda 7-jo, Teine
英語
15-4-1, Maeda 7-jo, Teine
0116882241
kenkyu@hus.ac.jp
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2017 | 年 | 03 | 月 | 01 | 日 |
no cite
最終結果が公表されている/Published
https://www.scirp.org/journal/paperinformation.aspx?paperid=99618
20
日本語
観察によって学習される技能の程度は、自閉症スペクトラム指数と関連していた。
英語
Degrees of skill acquisition via observational motor learning were associated with autism-spectrum quotient.
2019 | 年 | 09 | 月 | 10 | 日 |
日本語
英語
日本語
健常若年者
英語
Healthy young adults
日本語
けん玉を練習し、練習前後で「トメケン」を実施する
英語
Participants practice Tomeken of Kendama. Before and after the practice, they perform Tomeken.
日本語
なし
英語
Non
日本語
トメケンの成功率
英語
The success ratio of Tomeken
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2017 | 年 | 02 | 月 | 20 | 日 |
2017 | 年 | 02 | 月 | 20 | 日 |
2017 | 年 | 03 | 月 | 01 | 日 |
2018 | 年 | 03 | 月 | 31 | 日 |
日本語
英語
2017 | 年 | 02 | 月 | 27 | 日 |
2021 | 年 | 03 | 月 | 15 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000030121
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000030121
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |