UMIN試験ID | UMIN000023073 |
---|---|
受付番号 | R000026573 |
科学的試験名 | 食育や生活習慣病危険因子とストレス対処能力の関係 |
一般公開日(本登録希望日) | 2016/07/08 |
最終更新日 | 2017/07/10 18:53:46 |
日本語
食育や生活習慣病危険因子とストレス対処能力の関係
英語
The relationship of dietary education and risk factors for lifestyle-related diseases with sense of coherence.
日本語
食育とSOC
英語
Dietary Education and SOC
日本語
食育や生活習慣病危険因子とストレス対処能力の関係
英語
The relationship of dietary education and risk factors for lifestyle-related diseases with sense of coherence.
日本語
食育とSOC
英語
Dietary Education and SOC
日本/Japan |
日本語
ストレス対処能力
英語
Capacity to deal with stress
成人/Adult | 小児/Child |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
食育を行うことでストレス対処能力が高まるかについて検証する。
また、高学年の児童については、その保護者も含め、希望者において、採血を含む健康診断を実施する。第2の目的として、食育による生活習慣病危険因子に対する効果について、児童及びその保護者への効果の検証を行う。
英語
The aim of this study is to elucidate the intervention effect of dietary education on the sense of coherence.
Elementary school children from 4th grade to 6th grade and their parents would be performed a medical examination including blood drawing voluntarily. The secondary aim of this study is to elucidate the intervention effects of dietary education on the risk factors for lifestyle-related diseases among elementary school children from 4th grade to 6th grade and their parents.
有効性/Efficacy
日本語
英語
検証的/Confirmatory
実務的/Pragmatic
該当せず/Not applicable
日本語
3ヶ月間の食育による首尾一貫感覚の向上
英語
Increase in the score of sense of coherence through dietary education during 3 months
日本語
高学年(4年生から6年生)の児童およびその保護者の生活習慣病危険因子の軽減
英語
Improvement of the risk factors for lifestyle-related diseases among elementary school children from 4th grade to 6th grade and their parents.
介入/Interventional
単群/Single arm
非ランダム化/Non-randomized
オープン/Open -no one is blinded
無対照/Uncontrolled
1
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
行動・習慣/Behavior,custom |
日本語
食育
英語
dietary education
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
5 | 歳/years-old | 以上/<= |
適用なし/Not applicable |
男女両方/Male and Female
日本語
小学校1年生から6年生までの児童および4年生以上についてはその保護者
英語
Elementary school children from 1st grade to 6th grade, and each parent for elementary school children from 4th grade to 6th grade.
日本語
定めない
英語
N/A
1000
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | 沖田千代 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Chiyo Okita |
日本語
福岡女子大学
英語
Fukuoka Women's University
日本語
名誉教授
英語
Emeritus Professor
日本語
福岡市東区香住ヶ丘1-1-1
英語
1-1-1 Kasumigaoka, Higashi-ku, Fukuoka
092-661-2411
s-okita@fwu.ac.jp
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | 太田雅規 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Masanori Ohta |
日本語
福岡女子大学
英語
Fukuoka Women's University
日本語
国際文理学部 食・健康学科
英語
International College of Arts and Sciences, Department of Food and Sciences
日本語
福岡市東区香住ヶ丘1-1-1
英語
1-1-1 Kasumigaoka, Higashi-ku, Fukuoka
092-661-2411
m-ohta@fwu.ac.jp
日本語
その他
英語
Fukuoka Prefectural Board of Education
日本語
福岡県教育委員会
日本語
日本語
英語
日本語
文部科学省
英語
Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology
日本語
日本語
日本の官庁/Japanese Governmental office
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2016 | 年 | 07 | 月 | 08 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
食育介入によってSOCスコアの下位尺度である把握可能感および処理可能感において有意な増加を認めた。
英語
There were significant increases in subscale of sense of coherence (SOC) such as comprehensibility and manageability through the dietary education program.
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2016 | 年 | 06 | 月 | 29 | 日 |
2016 | 年 | 07 | 月 | 01 | 日 |
2017 | 年 | 02 | 月 | 28 | 日 |
2017 | 年 | 03 | 月 | 17 | 日 |
2017 | 年 | 03 | 月 | 17 | 日 |
日本語
英語
2016 | 年 | 07 | 月 | 08 | 日 |
2017 | 年 | 07 | 月 | 10 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000026573
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000026573
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |