UMIN試験ID | UMIN000021183 |
---|---|
受付番号 | R000024405 |
科学的試験名 | 卒前教育におけるEOLシミュレーションシナリオの有効性の検討 |
一般公開日(本登録希望日) | 2016/02/24 |
最終更新日 | 2018/09/18 11:28:07 |
日本語
卒前教育におけるEOLシミュレーションシナリオの有効性の検討
英語
The development, and evaluation of the end-of-life simulation program for baccalaureate nursing students: Randomized controlled trial
日本語
EOL Simulation Program
英語
EOL Simulation Program
日本語
卒前教育におけるEOLシミュレーションシナリオの有効性の検討
英語
The development, and evaluation of the end-of-life simulation program for baccalaureate nursing students: Randomized controlled trial
日本語
EOL Simulation Program
英語
EOL Simulation Program
日本/Japan |
日本語
健常成人
英語
Adult
看護学/Nursing | 成人/Adult |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
終末期看護ケア教育に臨場感のあるシミュレーションシナリオを開発し、その効果を評価することを目的とする。
英語
The aim of this study is to develop a high fidelity end of life simulation for baccalaureate nursing program and to evaluate the effect compared with control group in increasing clinical skill, knowledge, flow experience, self efficacy and self-esteem.
有効性/Efficacy
日本語
英語
検証的/Confirmatory
第Ⅰ・Ⅱ相/Phase I,II
日本語
終末期ケアに関する臨床的技術
英語
Clinical competence of end of life care
日本語
終末期ケアに関する自信、知識、レジリエンス、学習意欲、自己効力感
英語
Confidence, knowledge, resilience, flow-experience and self-efficacy
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
ランダム化/Randomized
個別/Individual
試験参加者がブラインド化されている単盲検/Single blind -participants are blinded
無治療対照/No treatment
いいえ/NO
いいえ/NO
いいえ/NO
知る必要がない/No need to know
2
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
その他/Other |
日本語
終末期ケアのシミュレーション教育 (1時間を1回)
英語
End of life care simulation (1hour, single session)
日本語
非介入(希望者に後からシミュレーション教育を実施)
英語
Control
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
適用なし/Not applicable |
適用なし/Not applicable |
男女両方/Male and Female
日本語
看護学科の3年生学生の参加希望者。かつ、成人看護学Ⅰ、Ⅱ、Ⅲを全て履修した者
英語
Third year nursing students, who are interested in participating this program and have finished the following all of course; Adult nursing course 1, 2 and 3.
日本語
参加を希望しない者、指定された日程に参加できない者
英語
Students who do not join in this program.
Students who can not participate in the given day for simulation.
40
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | 玉木朋子 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Tomoko Tamaki |
日本語
武庫川女子大学
英語
Mukogawa womens university
日本語
看護学部
英語
School of nursing
日本語
西宮市池開町6番46号
英語
6-46 Ikebiraki Nishinomiya-city
0798-39-9030
tomo1105@mukogawa-u.ac.jp
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | 玉木朋子 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Tomoko Tamaki |
日本語
武庫川女子大学
英語
Mukogawa womens university
日本語
看護学部
英語
School of nursing
日本語
西宮市池開町6番46号
英語
6-46 Ikebiraki Nishinomiya-city
0798-39-9030
tomo1105@mukogawa-u.ac.jp
日本語
武庫川女子大学
英語
Mukogawa womens university
日本語
日本語
看護学部
日本語
英語
日本語
文部科学省
英語
Grants in aid for science research
日本語
科学研究費
日本語
日本の官庁/Japanese Governmental office
日本語
日本
英語
Japan
日本語
三重大学
英語
Mie university
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2016 | 年 | 02 | 月 | 24 | 日 |
中間解析等の途中公開/Partially published
日本語
The experimental group showed a greater improvement in performance in the OSCE compared with the control group (physical assessment: p<0.01; psychological care: p<0.01). In addition, students in experimental group displayed a significant increase in EOL nursing-related knowledge (p<0.01) and self-confidence (physical assessment: p<0.01; psychological care: p=0.02).
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
主たる結果の公表済み/Main results already published
2015 | 年 | 09 | 月 | 01 | 日 |
2016 | 年 | 01 | 月 | 12 | 日 |
2017 | 年 | 03 | 月 | 31 | 日 |
2017 | 年 | 05 | 月 | 31 | 日 |
2017 | 年 | 05 | 月 | 31 | 日 |
2017 | 年 | 05 | 月 | 31 | 日 |
日本語
英語
2016 | 年 | 02 | 月 | 24 | 日 |
2018 | 年 | 09 | 月 | 18 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000024405
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000024405
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |